אבן כורכר – מה המחיר בישראל?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

מה זה בדיוק אבן כורכר? מהן הפרמטרים שמשפיעים על המחיר של האבן? האם ישנו ייצור מקומי בישראל של אבן כורכר או שכל סוגי אבני הכורכר מיובאות מחו"ל? בבחירת אבן כורכר מחיר האבן יכול להשתנות בין הספקים השונים ובין ההצעות השונות שתקבלו – מהם הפרמטרים שמשפיעים על הצעות אלה ועל השונות הגדולה בין המחירים המוצעים? בשורות הבאות תוכלו לקבל את התשובות לכל השאלות הללו ועוד.

מהי אבן כורכר?

אבן כורכר היא אבן שמתגבשת לאורך אלפי שנים לכדי אבן עשויה גרגרי חול וקוורץ. האבן עצמה היא פריכה מאוד ובעלת מראה נקבובי ואפשר למצוא אותה בעיקר לאורך חופי ים. היווצרות האבן מתרחשת בעקבות התגבשות של גרגרי אבן וקוורץ בזכות רסס מי הים שיוצר תמיסות גיר המביאות לחיבור בין הגרגרים ומשם, התגבשות והתקשות לאורך אלפי שנים. אבן הכורכר היא אבן מצויה בכל אזור בקרבת חוף ים ועל כן בישראל היא נחצבת בעיקר באזור מישור החוף, אם כי קיים גם יבוא של אבני כורכר, בעיקר ממדינות אגן הים התיכון הקרובות שגם הן נהנות מחופים ארוכים עם מרבצים גדולים של אבן כורכר.

אבן כורכר מחיר

השימושים של אבן כורכר

חשוב לשים לב שעל אף שאבן הכורכר נחשבת לאבן פריכה, עדיין מדובר באבן חזקה וקשיחה מאוד אך כזאת שקל לעבד ולסתת, מה שמאפשר להשתמש בה במגוון רחב של יישומים בעיצוב הפנים של הבית וכן במרחבי חוץ. אחד השימושים השכיחים באבן כורכר הוא חיפוי של קירות חוץ בשיטות טובזה, אותו עיבוד של אבן ירושלמית המותיר בטן בולטת בלב האבן ומבסס מרקם גס ומחוספס בכל חזית האבן. מצד שני, את אבן הכורכר ניתן לעבד בקלות רבה מאוד ולהגיע לרמה גבוהה מאוד של ברק ואחידות מה שהופך אותה לאבן אטרקטיבית מאוד גם ליישומי פנים כמו חיפוי וקירות דקורטיביים. אחד המאפיינים האטרקטיביים של אבן הכורכר הוא המראה הטבעי שלה והמגוון האסתטי שניתן לייצר באמצעותה לאור המגוון הרחב בו היא מופיעה בטבע. כיום, נחשב מראה טבעי זה למאוד אטרקטיבי, בעיקר במרחבים אורבניים חד גוניים, והאבן זוכה לעדנה רבה בעולם עיצוב הפנים.

מחירה של אבן כורכר

בבחינת ספקים שונים של אבן כורכר מחיר האבן יכול להשתנות מאוד מספק לספק ומהזמנה להזמנה. הסיבות לכך הן מגוונות והן מתחילות כמובן בסוג האבן. כאמור, אבן הכורכר מופיעה בטבע בצורה מאוד מגוונת. כאשר אתם מזמינים אבן כורכר, אתם לא מקבלים את אותה האבן בכל הזמנה. בהזמנה שלכם אתם יכולים לבחור את מידת הצפיפות של האבן, את שיטת העיבוד שלה, את המרקם הטבעי שלה, את הגוונים שלה וכן הלאה. לכל אחת מן התצורות הללו יכול להיות מחיר שונה לאור מידת הנדירות שלה, מידת הקושי בייצורה ועיבודה, המקור ממנו היא מגיעה וכן הלאה. כך למשל, אבן כורכר המגיעה ממישור החוף הישראלי יכולה להיראות בצורה מסוימת, אך שונה מאוד מעיצובים שניתן להזמין ממדינות אחרות, בהן התנאים שבהם התגבשה האבן הם שונים מאוד ולכן האבן שהתגבשה היא שונה מאוד.

מקור אבן הכורכר

אבן כורכר
אבן כורכר טבעית

בנוסף לכך, בבחירת אבן כורכר מחיר האבן יכול להשתנות בהתאם למקור ממנו יובאה (מחו"ל) או הובאה (מקומי) האבן ובהתאם לזהות הספק עצמו. הספקים עצמם נבדלים זה מזה ברמת המקצועיות שלהם, במגוון שהם מציעים, במוניטין שלהם, ברמת האמינות שלהם וכן הלאה. כל אלא מתומחרים גם הם אל תוך מחיר ההזמנה ויכולים להשפיע על המחיר הסופי שיהיה עליכם לשלם. לבסוף, על מחירה של אבן כורכר משפיעים פרמטרים מבניים כמו גודל האריחים (אורך, רוחב ועובי), הכמות המוזמנת ואפילו עלות ההובלה.

מה שחשוב הוא שכאשר אתם מבצעים השוואה בין הספקים השונים, תבצעו את ההשוואה סביב אותו סוג של אבן בדיוק. עליכם להגדיר בדיוק מהם המאפיינים שאתם מבקשים למצוא באבן הכורכר שאתם מזמינים ורק לאחר שיש לכם מפרט מדויק של צבעים, תצורה, מידות, כמויות, רמת גימור, סוג עיבוד וכן הלאה, תוכלו לבקש הצעות מהספקים השונים על מנת להשוות ביניהן בצורה אפקטיבית. אתם לא אמורים לבחור בזול ביותר, אבל בהחלט תוכלו למצוא ספקים שהם גם זולים וגם אמינים ומקצועיים וגם מסוגלים להתחייב למפרט שאותו הצגתם בפניהם בבקשתכם לקבלת הצעה.

מחירון שיש למטבח

חומר הגלםמאפייניםטווח מחירים למ"ר
מחיר לגרניטקיימים סוגים שונים של אבנים טבעיות, וגרניט היא אבן עמידה ביותר בפני חומצות ושריטות.790-900 ש"ח
מחיר אבן קיסרפיתוח מחומר טבעי וסינתטי, שמאפשר יצירת משטח עבודה קשיח דמוי שיש, בלי דוגמאות "ורידים".500-1,110 ש"ח
מחיר שיש אמיתיחומר איכותי במיוחד עם עיצוב יוקרתי שתואם את סוג האבן. נפוץ במיוחד למטרות ריצוף המטבח.1,900-4,900 ₪
מחיר לשיש רוזה200-250 ₪
מחיר לשיש קרמה250-340 ₪
מחיר לשיש סאן סבסטיאן140-170 ₪
מחיר לשיש ורונה300-350 ₪
מחיר ליחידת שיש למטבח6,200-8,900 ₪
מחיר למשטח עבודה3 מטרים280-1,000 ₪
מחיר לכיור שישכיור בודד140-840 ₪ לכל כיור
מחיר לכיור נוסף420-1,000 ₪
מחיר לשולחן אי משיש מוצק3 מטרים140-200 ₪
מחיר לאריחי שיש80-320 ₪
מחיר לריצוף שיש2,000-8,000 ש"ח
מחיר לבר ארוחת בוקר משיש25 מ"מ1,600-4,000 ₪
מחיר לשיש קררהדרגה ממוצעת, 3 ס"מ, עם קצה משופע12,200 ₪
מחיר שיש בדרגה אימפריאליתגודל 4 ס"מ עם קצה פרנץ' וגימור מלטף48,000 ש"ח
מחיר שיש למטבח קטן1,440-9,200 ₪
מחיר לוח שיש מאחורי התנור1,280-9,200 ₪
מחיר שיש למטבח גדול7,200-32,000 ש"ח
מחיר לביאנקו קררה160-240 ₪
מחיר לשיש ורמונט240-320 ₪
מחיר לסטטואריו של ביאנקו240-320 ש"ח
מחיר התקנה מקצועית של משטח שיששניים עד שלושה ימי עבודה960-2,500 ₪

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר ונחזור אליכם

החזון שלנו

לאורך שנות פעילותה, עמלה Model Home רבות לבניית קטלוג מוצרי השיש האולטימטיבי, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים, צבעים ומרקמים על מנת לתת מענה מלא לכל צורך ולכל מטרה. אנשי המקצוע של החברה יושבים עם כל לקוח ומסייעים לו למצוא את הדגם המתאים לו ביותר בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו, בהתאם להעדפות ולציפיות האישיות שלו ממוצרי השיש אותם הוא קונה ובהתאם לצרכי העיצוב והאווירה הדרושים לו.

 

-model home-

אולי יעניין אתכם גם...

דבק שיש

אבן חלילה – כמה עולה?

אחת ההשקעות הגדולות בחיינו היא הבית שלנו. כולנו רוצים להנות מבית חמים, בעל מראה ייחודי המאפיין אותנו ואת הצרכים שלנו. בשנים האחרונות חל שינוי בכל

אבן בלו סטון

בלו סטון – אבל הבזלת המבוקשת

בלוסטון היא אבן בזלת כהה המגיעה אלינו מסין ומשמשת בעיקר לריצוף וחיפוי פנים. את הבלוסטון אפשר לעבד במגוון דרכים וטכניקות על מנת להגיע למרקמים שונים

שיש קררה לבן

קררה – שיש איטלקיה עם היסטוריה

אם אתם מחפשים שיש לבית ונתקלים במונח קררה, חשוב שתדעו שמדובר בסוג של שיש איטלקי המגיע היישר מהעיר מסה קררה בחבל טוסקנה שבאיטליה. כמו כל

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!