בחירת שיש לבית – הלכה למעשה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

אחרי שהסברנו את כל התאוריה מאחורי השיש, ואת התאוריה הזאת אתם רוצים לזכור טוב מאוד שכן מדובר ביותר מחמישים אחוז מתהליך בחירת שיש למטבח, קרי ההבנה של מה אתם קונים, על מה אתם משלמים ומה אתם מקבלים, זה א' וב' של תהליך בחירת מוצר והבסיס של כל תהליך צרכני כלשהו… עכשיו נעבור לפרקטיקה.

בפרקטיקה אתם רוצים לבחון את השיש שאתם בוחרים בהתאם ליישום הספציפי שעבורו נדרש השיש:

שיש לאדן החלון

שיש לאדן החלון הוא לכאורה יישום פשוט וסטנדרטי, אלא שככל שחופרים יותר פנימה מגלים שישנם לא מעט שיקולים שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים שיש לאדן החלונות בבית. אם נבחן את התנאים בהם אמור השיש הזה לתפקד נוכל לומר את הדברים הבאים: השיש יהיה חשוף באופן רציף לאיתני הטבע כשמצד אחד עליו להיות עמיד לחלוטין בכמויות גדולות של מים לאורך זמן ומצד שני להיות עמיד בטמפרטורות הגבוהות שיכולות להיווצר מקרינת שמש רציפה לאורך זמן. על השיש גם להיות עמיד בשינויי טמפרטורה בין יום ולילה ובין אור וצל.

על השיש להיות מספיק כהה בכדי שלא כל לכלוך, זבוב או קצת אבק יהפכו אותו למשטח מלוכלך שאיבד את האסתטיקה שלו, אבל הוא גם צריך להיות מספיק בהיר בכדי לא לפגוע בתאורה הטבעית החודרת דרך החלון. כך למשל, אם תבחרו להרכיב שיש אפור כהה או אפילו שחור כאדן החלון, ייתכן שרמת האור שתחדור אל החדר תהיה קטנה יותר בעשרות אחוזים ביחס לרמת האור שהייתה חודרת לו היה השיש לבן או בהיר. לבסוף, מאחר ואדן החלון הוא חלק מהחיפוי החיצוני של קירות הבית, חשוב לוודא מהן התקנות הרלוונטיות ברשות המקומית בה אתם מתגוררים. סביר להניח שהרשות המקומית מגבילה את הצבעים והדוגמאות בהם ניתן לעשות שימוש לחיפוי חיצוני, וזאת על מנת להימנע ממצב בו נוצר נוף עירוני מצועצע, עמוס בצבעים ובניגודיות שהעין לא יכולה לסבול ואשר פוגעת בחזות העירונית.

עם הנתונים הללו, עליכם להגיע לאיש מקצוע שידע להציע לכם את הפתרון המתאים לכם ביותר. תחילה אתם יכולים להתעניין בסוגי השיש הסטנדרטיים שמשמשים לרוב לייצור אדן חלון, ובהמשך תוכלו להתעניין בסוגי שיש נוספים שיכולים להציע לכם מענה מלא על כל הפרמטרים שפירטנו קודם לכן, גם אם אינם נחשבים לסוגי השיש השכיחים עבור יישום זה.

שיש לחיפוי חוץ

בדומה לאדן חלון, שיש לחיפוי חוץ אמור לעמוד פחות או יותר באותם קריטריונים, אם כי במקרה זה ניתן למנות קריטריון אחד חשוב נוסף והוא קריטריון העלות. יש הבדל גדול בין בחירת שיש לאדן חלון בהיקף של לא יותר ממספר מטרים רבועים עבור כל חלונות הבית, ובין חיפוי של בית שלם שיכול להגיע לכדי עשרות ומאות מטרים רבועים לחיפוי כל קירות המבנה. פערים אלה יכולים להוביל לפערי עלות גדולים מאוד ולכן חשוב להתמקד בסוגי אבן שיש זולים. לרוב, מדובר באבנים שאינן אבני שיש אותנטיות, אבל עוברות תהליך של ליטוש ברמה גבוהה יחסית וכן עוברות תהליך של איטום פנימי באמצעות דבק שיש, על מנת להפוך אותן לעמידות יותר בתנאי מזג האוויר, ועיקר בתנאי לחות ורטיבות.

במקרה של שיש לחיפוי חוץ חשוב מאוד להקפיד על המגבלות המוטלות על ידי תקנות הרשות המקומית בכל הנושא לחיפוי חוץ. בירושלים למשל, חיפוי חוץ חייב להיות על פי קריטריונים מאוד בסיסיים עם מגבלת האבן הירושלמית המוכרת. בישובים אחרים ייתכן שכל הבתים מחופים באותה צורה בדיוק, ולכן כל החלפת חיפוי קיים או בניית חיפוי חדש חייבות להתאים בדיוק לסוג זה של שיש.

שיש למדרגות

שיש למדרגות הוא כבר שיש שמותקן בחלל הפנימי של הבית ולכן יכול להיות גמיש יותר מבחינת עמידותו בקריטריונים השונים שפירטנו לעיל. בבחירת שיש למדרגות כדאי להקפיד על כך שהשיש הוא חזק במיוחד ואינו רגיש למכות קטנות שיכולות להיגרם מחפצים או אפילו מכובד משקלם של העוברים ושבים במדרגות. כמו כן, חשוב שהשיש יהיה חלק מאוד אך לא מחליק, קרי שהשיש לא יהיה מחוספס באופן כזה שיכול לגרום לנעל "להיתקע" בין החריצים הגסים שלו ובכך להוביל למעידה של העוברים ושבים, אבל גם לא יותר מדי חלק באופן שיהפוך את ההליכה על גביו לבלתי אפשרית מבלי ליפול.

את השיש למדרגות ניתן להזמין בכל עיצוב, אך למטרה זו כדאי וחשוב להזמין שיש אותנטי בלבד, שיש חזק וטבעי וכזה שיתאים לריצוף שמקיף אותו, הן ברמה האסתטית והן ברמת הרגישות שלו ללכלוך. את השיש למדרגות יש להעביר תהליך של ריכוך פינות, קרי שיוף של כל הפינות (חיבורי פאות) כך שנפילה במדרגות לא תוביל לפציעה קשה כתוצאה מפגיעה בפינות המדרגות.

שיש למטבח

שיש למטבח הוא אולי מוצר השיש השכיח והפופולארי ביותר, ואותו אפשר למצוא בכל בית בכל רחבי העולם, לעיתים כפריט השיש היחיד בבית. גם במקרה זה כדאי לבחון את התנאים בהם אמור השיש לעמוד, על מנת שנוכל לבחון את סוגי השיש המתאימים לנו ביותר, ובהיבט זה אמור השיש לעמוד במצבים כמו טמפרטורה גבוהה מאוד ופתאומית הנגרמת כתוצאה מהנחת סיר רותח או תבנית אפייה רותחת על גבי השיש. המדובר בטמפרטורות שיכולות להגיע לסביבות ה-100 מעלות צלזיוס, ולכן בהיעדר עמידות מובנת של השיש, יכולות לגרום נזק של ממש.

מאפייני שיש למטבח

שיש למטבח צריך להיות עמיד גם במים, שכן שיש כזה יכול לסבול מסביבה רטובה לאורך זמן ובהיקפים גדולים. עמידות במים משמעותה שהמים לא חודרים אל תוך האבן. חדירת מים אל תוך האבן יכולה להוביל לשינויים במבנה הפנימי של האבן ולגרום גם לכתמים. אבן שיש למטבח חייבת להיות אטומה לחלוטין, בין לאור רמת האיטום הטבעית שלה ובין לאור התהליך המקצועי המבוצע על מנת להפוך אותה לאבן אטומה לחלוטין, בעיקר באמצעות יישום דבק שיש איכותי.

שיש למטבח חייב להיות גם מאוד חזק, להיות עמיד למשקלים כבדים ולחבטות שיכולות להיגרם בשלל סיטואציות אופייניות לעבודות מטבח טיפוסיות. לבסוף, שיש מטבח אמור להיות עמיד גם בפני הצטברות כתמים כתוצאה מכתמי אוכל שלא נוקו או כתוצאה ממגע עם תבלינים בעלי חומרי צבע חזקים ומרוכזים מאוד כמו פפריקה, כורכום וכדומה. עמידות בפני כתמים אלה קשורה אף היא באופן ישיר לרמת האטימות של האבן כפי שתיארנו אותה סביב סעיף הרטיבות.

מחירון שיש למטבח

חומר הגלםמאפייניםטווח מחירים למ"ר
מחיר לגרניטקיימים סוגים שונים של אבנים טבעיות, וגרניט היא אבן עמידה ביותר בפני חומצות ושריטות.790-900 ש"ח
מחיר אבן קיסרפיתוח מחומר טבעי וסינתטי, שמאפשר יצירת משטח עבודה קשיח דמוי שיש, בלי דוגמאות "ורידים".500-1,110 ש"ח
מחיר שיש אמיתיחומר איכותי במיוחד עם עיצוב יוקרתי שתואם את סוג האבן. נפוץ במיוחד למטרות ריצוף המטבח.1,900-4,900 ₪
מחיר לשיש רוזה200-250 ₪
מחיר לשיש קרמה250-340 ₪
מחיר לשיש סאן סבסטיאן140-170 ₪
מחיר לשיש ורונה300-350 ₪
מחיר ליחידת שיש למטבח6,200-8,900 ₪
מחיר למשטח עבודה3 מטרים280-1,000 ₪
מחיר לכיור שישכיור בודד140-840 ₪ לכל כיור
מחיר לכיור נוסף420-1,000 ₪
מחיר לשולחן אי משיש מוצק3 מטרים140-200 ₪
מחיר לאריחי שיש80-320 ₪
מחיר לריצוף שיש2,000-8,000 ש"ח
מחיר לבר ארוחת בוקר משיש25 מ"מ1,600-4,000 ₪
מחיר לשיש קררהדרגה ממוצעת, 3 ס"מ, עם קצה משופע12,200 ₪
מחיר שיש בדרגה אימפריאליתגודל 4 ס"מ עם קצה פרנץ' וגימור מלטף48,000 ש"ח
מחיר שיש למטבח קטן1,440-9,200 ₪
מחיר לוח שיש מאחורי התנור1,280-9,200 ₪
מחיר שיש למטבח גדול7,200-32,000 ש"ח
מחיר לביאנקו קררה160-240 ₪
מחיר לשיש ורמונט240-320 ₪
מחיר לסטטואריו של ביאנקו240-320 ש"ח
מחיר התקנה מקצועית של משטח שיששניים עד שלושה ימי עבודה960-2,500 ₪
אז מה היה לנו בכתבה:
צרו קשר ונחזור אליכם

החזון שלנו

לאורך שנות פעילותה, עמלה Model Home רבות לבניית קטלוג מוצרי השיש האולטימטיבי, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים, צבעים ומרקמים על מנת לתת מענה מלא לכל צורך ולכל מטרה. אנשי המקצוע של החברה יושבים עם כל לקוח ומסייעים לו למצוא את הדגם המתאים לו ביותר בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו, בהתאם להעדפות ולציפיות האישיות שלו ממוצרי השיש אותם הוא קונה ובהתאם לצרכי העיצוב והאווירה הדרושים לו.

 

-model home-

אולי יעניין אתכם גם...

עיצוב מטבחים עם אי ושיש

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת על עיצוב מטבחים הוא, שצריך לקחת בחשבון את גודל החלל של המטבח שלכם. כמו כן, יש לעשות זאת בצורה

שיש למדרגות פנים 

שיש למדרגות פנים 

שיש למדרגות פנים  מתכננים ומעצבים את ביתכם? עוברים בקרוב לבית או פנטאהוז? מתלבטים לגבי סוג שיש למדרגות פנים. במדריך הקצר הבא נציג בפניכם את היתרונות

מדרגות שיש שחור 

מדרגות שיש שחור 

מדרגות שיש שחור מדרגות הן ללא ספק הדבר הראשון והבולט ביותר שאנחנו רואים ברגע שאנחנו נכנסים הביתה. למרות שהתפקיד שלהן בהגדרה הוא פונקציונלי, כלומר המדרגות

שיש יוקרתי לרכישה

ריצוף שיש 

ריצוף שיש  מחפשים ריצוף מתאים לחלק הפנימי ו/או החיצוני של ביתכם? חברת modelhome – שיש מתמחה בריצוף כל סוגי השיש והאבנים הטבעיות. נשמח לסייע לכם

שיש למדרגות חוץ 

שיש למדרגות חוץ 

שיש למדרגות חוץ  מחפשים לרצף שיש למדרגות חוץ? אנחנו בmodelhome – שיש נשמח לסייע לכם שלב אחר שלב בבחירת הדגם המתאים באופן מושלם לצרכים שלכם.

שיש למדרגות רכישה

חיפוי מדרגות שיש 

חיפוי מדרגות שיש  מחפשים לחפות את המדרגות בביתכם ? עם modelhome – שיש הכל אפשרי. הצוות שלנו ישמח לסייע לכם בכל שלבי התהליך החל משלב

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!