דבק שיש – איזה הכי טוב? ומה מחירו?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

בקניית דבק שיש מחיר לא אמור להיות פרמטר מרכזי בבחירת הדבק או המקום בו תקנו אותו, ויחד עם זאת, חשוב להבין שדבק שיש הוא לא דבק ככל הדבקים ושעלות הדבק יכולה להיות גבוהה במיוחד, גם לאור המאפיינים של החומר עצמו שמשמש הרבה יותר מדבק, וגם לאור העובדה שכאשר הדבק מיושם על משטחים רחבי ידיים, העלות המצטברת של החומר בשימוש יכולה להיות גבוהה במיוחד.

מהו דבק שיש?

דבק שיש הוא דבק המיועד להפוך את אבן השיש לאבן אטומה ואחידה כפי שאנחנו מכירים אותה דרך אריחי הרצפה בבית, החיפוי לקירות הפנים או החוץ או משטח העבודה מחדר המטבח. שיש היא אבן טבעית שנחצבת ישירות מן הקרקע כשהיא מלאה חריצים, חרירים, וחרכים קטנים על כל שטח הפנים שלה. בתצורתה הראשונית הזו לא יכולה אבן השיש לשמש לא למטרות הדקורטיביות שלשמן אנו עושים בה שימוש ולא למטרות הפונקציונליות. בכדי להביא את אבן השיש למצב מיטבי לשימוש ביתי, חשוב להפוך אותה א' לאבן אטומה לגמרי וב' לאבן חלקה לגמרי, לפחות בצד אחד שלה.

דבק שיש
תמונה: freepik

ישנם בהחלט מקרים בהם אנו רוצים להשאיר את המרקם הפראי והראשוני של אבן השיש, ובמקרים אלה ייתכן שלא נבצע אפילו עיבוד ראשוני לאבן. יחד עם זאת, בסופו של דבר רק צד אחד של אבן השיש ייחשף כלפי חוץ בעוד שהצד השני יוצמד למשטח שנושא את האבן, בין שמדובר בארון המטבח עליו מונח השיש ובין שמדובר בקיר אליו יוצמדו אריחי החיפוי. בנקודת החיבור הזו חשוב מאוד שהשיש יהיה חלק לחלוטין ללא חריצים וללא חרירים, במטרה למנוע מצב של חלחול מים דרך האבן. חלחול כזה יכול לגרום לחדירת מים למשל לארונות המטבח, אך יותר מכך הוא יכול לחדור אל תוך השכבות הפנימיות של האבן ולהרוס אותה כליל.

בדיוק למטרה זו עושים שימוש בדבק שיש – דבק שאמור לחדור ולחלחל אל מעבה האבן, לסתום את כל החרירים והחריצים באבן ולהותיר שכבה עבה דיה שאותה ניתן לעבד ולהחליק עד לקבלן המרקם החלק שאותו אנו מכירים בלוחות שיש, במיוחד כשמדובר בלוחות שיש למטבח.

ומה עניין המחיר בדבק שיש?

אחרי שאמרנו את כל זה, אפשר בהחלט להבין מדוע במקרים רבים עשויה להידרש כמות גדולה מאוד של דבק שיש על מנת להשיג את אפקט העיבוד הנדרש. כמות זו צריכה להספיק בכדי לחלחל לכל החריצים על כל פני השטח ולהותיר שכבה מספקת על כל פני השטח כך שניתן יהיה לעבד אותה לאחר מכן עד להחלקה מלאה של האבן. כאשר מדובר באבן גדולה לכיסוי משטח עבודה שלם במטבח, כמות הדבק הנדרשת יכולה להגיע לכדי כמה ליטרים, וכאשר מדובר על ריצוף סלון שלם או חיפוי קיר פנים שלם, כמות הדבק הנדרשת יכולה להגיע גם להרבה יותר מכך. על כן, כאשר רוכשים דבק שיש מחיר הוא בהחלט פרמטר שעל פיו יש לבחור את סוג הדבק ואת המקום בו קונים אותו.

יחד עם זאת, אתם גם לא רוצים לקחת את זה רחוק מדי. בבחירת דבק שיש מחיר הוא פרמטר חשוב אבל אתם לא רוצים לגלות שקניתם דבק באיכות ירודה רק בגלל שהוא היה הזול ביותר. דבק כזה פשוט לא יוכל לספק לכם את אותה עמידות ואותו חוזק מבני שמציע דבק איכותי, ומהר מאוד אתם תגלו שהמראה החלק שקיבלתם הוא רק למראית עין וכאשר בודקים את המשטח בדקדקנות, אפשר לזהות לא מעט חריצים שפוגעים באיטום של האבן. דבק שיש לא איכותי גם יסבול משחיקה מהירה יותר ויושפע הרבה יותר ממגע עם מים וחשיפה לחום.

מקומו של השיש היה תמיד מקום של כבוד בעולם הבנייה, וכבר לפני עשרות רבות של שנים שימש השיש לא רק כמשטח עבודה יעיל ועמיד בחדר המטבח אלא גם כטכניקת ריצוף זולה ויעילה, שמבטיחה ריצוף עמיד ואסתטי לאורך זמן. בשנים האחרונות הפך השיש לחומר גלם שכיח עוד יותר וכיום נעשה שימוש נרחב יותר בשיש כחומר גלם בתהליכי עיצוב ובנייה וכן בסוגים רבים יותר של שיש. על סוגי השיש הרבים ניתן כמובן לכתוב המון, אך בשורות הבאות נתמקד דווקא במוצר שנקרא דבק שיש, בתפקידו ובחשיבות של יישומו בצורה נכונה ואפקטיבית.

דבק שיש

מהו דבק שיש?

שיש הוא בסופו של דבר חומר טבעי לחלוטין. לוחות השיש החלקים שאנו רואים בסופו של דבר כאשר הם מותקנים בביתנו, בין כמשטח עבודה בחדר המטבח, בין כאריחי רצפה ובין כאריחי חיפוי לקירות פנימיים או חיצוניים, הם לוחות שעברו ניסור ועיבוד על מנת להביא אותם לסטנדרט האסתטי הנדרש. אבל בסופו של דבר שיש הוא מוצר טבעי, וכמו כל מוצר שמגיע מהצבע אבן השיש היא אינה אבן מושלמת ללא פגמים. בתהליך הניסור ועיבוד השיש מבוצעות שורה של פעולות חריטה, חירור, גירוד, חריצה וכן הלאה. תהליכים אלה פוגעים למעשה ביישור המושלם שאותו אנו רוצים להשיג עבור לוח השיש, ומעבר להם עשוי לוח השיש לכלול גם חורים וחריצים טבעיים שמגיעים מהמבנה הפנימי של אבן המקור.

דבק שיש הוא למעשה חומר ייעודי אותו אנו מורחים על לוח או אריח השיש על מנת להשיג איטום מלא של כל חלקי האבן ויישור שטח הפנים של השיש. בניגוד לחומרים סינטטיים שיש הוא חומר טבעי ולכן לעולם אינו מגיע עם יישור ואיטום מושלם באופן טבעי. דבק השיש הוא החומר שמיועד להעניק לשיש את מידת האיטום הנדרשת לו על מנת לשמש אותנו בצורה אפקטיבית לצרכי בנייה. תחום נוסף בו נעשה שימוש בטכניקה דומה הוא תחום העץ. בתחום זה נעשה שימוש בחומר ייעודי ולעיתים גם בדבק נגרים, בכדי למלא חריצים טבעיים בעץ או חריצים ומרווחים בין לוחות עץ מעובדים. גם במקרה זה חשוב מאוד להשתמש בחומר הנכון, ולא כל חומר רך שמתקשה יכול לשמש כחומר הדבקה יעיל.

על כן, כאשר אנו מבקשים לסתום חריצים, חורים, חריצים וסדקים בלוחות שיש, חשוב לבצע את הפעולה עם דבק שיש מתאים וחשוב גם לבצע את התהליך בצורה המקצועית ביותר באופן שיבטיח איטום מלא של האבן ומניעת חדירת מים אל תוך האבן ודרך האבן אל המשטחים אליהם היא מחוברת (בעיקר במקרה של חיפוי חיצוני ופנימי).

הדבקת שיש למשטחי בסיס

דבק שיש משמש גם לצורך יצירת שכבת חיבור חזקה ועמידה בין לוחות שיש ובין משטחי החיבור אליהם אנו מעוניינים לחבר את השיש. כך למשל, כאשר אנו רוצים לרצף את הבית עם אריחי שיש, מתחת לאריחי השיש עלינו למרוח שכבה מתאימה של תערובת לאחיזה חזקה, יציבה ומיושרת של האריחים, ובכלל זה מלט, חול מכונה, חול ים, חצץ וכל רכיב אחר נדרש. במקרה של אריחי שיש, חשוב לעשות שימוש גם בשכבה נוספת של דבק שיש על מנת להבטיח איטום מלא של אריח השיש מפני חדירת מים אל תוך האריח עצמו ופני חדירת מים דרך חריצים בין האריחים. כמו כן, דבק השיש מבטיח חיבור חזק ועמיד יותר בין אבן השיש ובין המשטח אליו היא מוצמדת ולאו דווקא בגלל כוח ההדבקה של הדבק, אלא בעיקר לאור היכולת שלו למנוע חדירה של מים אל אזור החיבור, מים שלאורך זמן יכולים להחליש מאוד את החיבור בין האבן ובין המשטח.

סוגים שונים של דבק שיש

דבק שיש מגיע במספר רב של תצורות ותחת מספר רב של מותגים ויצרנים. ככלל, התאמת דבק שיש ללוח השיש צריכה להתבצע בצורה מקצועית על ידי אנשי מקצוע וכאשר מדובר בשימוש בשיש בפרויקט בנייה, זהו בדיוק תפקידם של אנשי המקצוע המבצעים את עבודות השיש בפרויקט. יחד עם זאת, אם אתם סובלים מאיטום גרוע של משטחי שיש בבית ומעוניינים לשפר את רמת האיטום שלהם, עליכם לבדוק עם איש מקצוע מהו הסוג הספציפי של דבק שיש אותו עליכם לקנות.

על כן, כאשר אתם קונים דבק שיש מחיר הוא בהחלט פרמטר שאתם רוצים לבחון, ואפילו לבצע השוואת מחירים בין כמה דגמים ובין כמה מקומות, ויחד עם זאת אתם רוצים להבטיח שכל הדגמים שלוקחים חלק בהשוואה הזאת הם דגמים איכותיים בלבד. למעשה, עבודה עם דבק שיש היא עבודה שדורשת ידע מקצועי וכלים מקצועיים ואם אתם נדרשים ליישום נרחב של הדבק, כדאי ומומלץ לפנות לגרום מקצועי שיעשה עבורכם את העבודה כולה. ברכישת דבק שיש מחיר הוא מרכיב חשוב, אבל תוצאות העבודה ועמידותן חשובות עוד יותר.

 

 

מחירון שיש למטבח

חומר הגלםמאפייניםטווח מחירים למ"ר
מחיר לגרניטקיימים סוגים שונים של אבנים טבעיות, וגרניט היא אבן עמידה ביותר בפני חומצות ושריטות.790-900 ש"ח
מחיר אבן קיסרפיתוח מחומר טבעי וסינתטי, שמאפשר יצירת משטח עבודה קשיח דמוי שיש, בלי דוגמאות "ורידים".500-1,110 ש"ח
מחיר שיש אמיתיחומר איכותי במיוחד עם עיצוב יוקרתי שתואם את סוג האבן. נפוץ במיוחד למטרות ריצוף המטבח.1,900-4,900 ₪
מחיר לשיש רוזה200-250 ₪
מחיר לשיש קרמה250-340 ₪
מחיר לשיש סאן סבסטיאן140-170 ₪
מחיר לשיש ורונה300-350 ₪
מחיר ליחידת שיש למטבח6,200-8,900 ₪
מחיר למשטח עבודה3 מטרים280-1,000 ₪
מחיר לכיור שישכיור בודד140-840 ₪ לכל כיור
מחיר לכיור נוסף420-1,000 ₪
מחיר לשולחן אי משיש מוצק3 מטרים140-200 ₪
מחיר לאריחי שיש80-320 ₪
מחיר לריצוף שיש2,000-8,000 ש"ח
מחיר לבר ארוחת בוקר משיש25 מ"מ1,600-4,000 ₪
מחיר לשיש קררהדרגה ממוצעת, 3 ס"מ, עם קצה משופע12,200 ₪
מחיר שיש בדרגה אימפריאליתגודל 4 ס"מ עם קצה פרנץ' וגימור מלטף48,000 ש"ח
מחיר שיש למטבח קטן1,440-9,200 ₪
מחיר לוח שיש מאחורי התנור1,280-9,200 ₪
מחיר שיש למטבח גדול7,200-32,000 ש"ח
מחיר לביאנקו קררה160-240 ₪
מחיר לשיש ורמונט240-320 ₪
מחיר לסטטואריו של ביאנקו240-320 ש"ח
מחיר התקנה מקצועית של משטח שיששניים עד שלושה ימי עבודה960-2,500 ₪

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר ונחזור אליכם

החזון שלנו

לאורך שנות פעילותה, עמלה Model Home רבות לבניית קטלוג מוצרי השיש האולטימטיבי, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים, צבעים ומרקמים על מנת לתת מענה מלא לכל צורך ולכל מטרה. אנשי המקצוע של החברה יושבים עם כל לקוח ומסייעים לו למצוא את הדגם המתאים לו ביותר בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו, בהתאם להעדפות ולציפיות האישיות שלו ממוצרי השיש אותם הוא קונה ובהתאם לצרכי העיצוב והאווירה הדרושים לו.

 

-model home-

אולי יעניין אתכם גם...

משטחי שיש

כיצד לבחור משטחי שיש לבית?

השיש כבר מזמן נערץ בזכות האלגנטיות הנצחית, האסתטיקה היוקרתית וגם הפרקטיות שהוא מעניק, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור אנשים המעוניינים לשדרג את היופי והערך של החללים שלהם. ממשטחי השיש למטבח ועד כיורי אמבטיה וריצוף, משטחי שיש יכולים להעצים את הנראות והפונקציונלית של כל חדר בבית.

glass work

איך לשלב שיש וזכוכית לבבית שלך

השיש כבר מזמן זכה להערצה על האלגנטיות והיופי שלו. עם דפוסי הוורידים הייחודיים והתחושה היוקרתית שלו, הוא מוסיף נופך של תחכום לכל חלל. שילוב שיש בבית יכול להפוך אותו למקלט נצחי ויוקרתי.

טיפים לאיתור נזילות מתחת לשיש במטבח ובאמבטיה

נזילה ממערכת הצינורות שבבית יכולה להיות הרסנית אם לא מגלים אותה ומטפלים בה בזמן. מכיוון שהצנרת חבויה מאחורי הקירות, לא פעם יהיה קשה מאוד להבין כי ישנה נזילה כלשהי כתוצאה מכשל בצנרת. גם כאשר מדובר על נזילה מאחורי השיש במטבח שלכם או במקלחת שלכם, הרי שלא תמיד יהיה קל לזהות אותה ולכן, חשוב מאוד להכיר את כל הסימנים שיכולים להעיד על נזילה שכזאת, על מנת להעניק לה את המענה הטוב ביותר, כמה שיותר מהר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!