חיפוי קירות באבן – המידע החיוני ביותר

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

אבן חברון

חיפוי קירות באבן זה עניין של גישה, שכן אם נבחן את התפיסה השלטת היום, הרי שאנו נוהגים לחפות קירות חוץ, אך את קירות הפנים בתוך הבית אנו נוהגים להותיר עירומים. למה אנו מחפים את קירות החוץ כשאפשר גם לא? ולמה אנחנו מותירים את קירות הפנים עירומים כשאפשר גם לא? כאמור, חיפוי קירות זה הרבה יותר עניין של גישה מאשר עניין של הנדסה או טכנולוגיה ובשורות הבאות נדבר על הנושא של חיפוי קירות באבן בכדי לבחון אפשרויות חדשות שאולי לא חשבנו עליהן עד כה.

למה מחפים קירות מלכתחילה?

חיפוי קירות יכול להתבצע בשם כמה מטרות, החל מהמטרה האסתטית, דרך המטרה ההנדסית מבנית וכלה במטרה של איטום ובידוד. חיפוי קירות חוץ הוא בדרך כלל עניין תכנוני שמבוסס על שיקולים אסתטיים. כך למשל, בירושלים נהוג לחפות את כל המבנים המשותפים, ורק באמצעות סוג ספציפי של אבן – אבן ירושלמית. באזור גוש דן נהוג דווקא להשאיר את קירות החוץ עירומים עם טיח שפריץ ללא חיפוי אבן. ישובים שלמים כמו מושבים, מועצות מקומיות וכדומה מבוססים בדרך כלל על תצורת חיפוי אחידה שחוזרת על עצמה בכל המבנים בישוב, ללא יוצא מן הכלל, כשכל סטייה מהסטנדרט הזה מחייבת קבלת היתר בניה שבדרך כלל גם לא ניתן לכך.

חיפוי קירות באבן מיועד כאמור גם לייעל את רמת הבידוד והאיטום של המבנה. כאשר אנו מיישמים חיפוי חיצוני לקירות החוץ, אנו מגדילים למעשה את עובי הקירות, יוצרים שכבה נוספת של בידוד ובסך הכל משיגים רמה גבוהה יותר של איטום ובידוד המבנה.

חיפוי קירות פנים? זה אפשרי?

ובכן, כאשר מדברים על קירות חוץ, האופציה של חיפוי קירות באבן, לא רק שהיא נשמעת כמו אופציה מתאימה, אלא כאופציה המתבקשת. לעומת זאת, כשמדובר בקירות פנים, האופציה של חיפוי הקיר נשמעת כמו אופציה מהפכנית, חריגה ולא מתאימה. אז בואו נעשה סדר: חיפוי קירות פנים היא אופציה שהמניע הכמעט יחיד שלה הוא מניע אסתטי ועל כן ההעדפה לחפות קיר פנים או לא, היא העדפה סובייקטיבית לחלוטין שמבוססת על טעמו של בעל הנכס. העניין הוא שלאור ההיסטוריה הדלה שלנו עם חיפוי קירות פנים, רובנו כלל לא מכירים את אפשרויות החיפוי של קירות פנים באמצעות אבן, ואם המודל שלנו הוא חיפוי של קירות חוץ, הרי שבהחלט סביר שאף אחד לא ירצה חיפוי כזה בתוך הבית. בפועל, ישנו כמובן מגוון רחב של פתרונות חיפוי קירות פנים במגוון רחב של עיצובים, מרקמים וצבעים ליצירת אפקטים מודרניים, כפריים, וינטג' ואפילו יוקרתיים. אנשים שנעזרים בשירותי עיצוב פנים צמודים הם בדרך כלל האנשים שגם מצליחים להיחשף לאפשרויות האלה ובסופו של דבר גם מבצעים חיפוי כזה בביתם, אבל האפשרות הזאת לחלוטין לא חייבת להיות מוגבלת אך ורק לבתים מעוצבים למשעי.

האם חיפוי שיש נחשב גם הוא חיפוי קירות באבן?

התשובה היא בהחלט כן. שיש הוא סוג של אבן ויש לו הגדרות מאוד מדויקות לגבי תכולתו ואופן התגבשותו בטבע. יחד עם זאת, כאשר אנו מדברים על חיפוי קירות באבן, הכוונה היא בדרך כלל לאבן טבעית ופה האפקט הוא יותר אפקט של חיבור עם הטבע. חיפוי שיש וחיפוי קרמיקה הם סוגי חיפוי שכיחים ונפוצים מאוד בקירות פנים, אך חיפוי אבן מתייחס בעיקרו לחיפוי באמצעות אבן טבעית כמו שיש חברון, אבן כורכר, אבן טבעית וכדומה. העניין הוא שגם באמצעות אבנים אלה אפשר ליצור מגוון רחב של עיצובים מודרניים ומרהיבים, שמרביתנו פשוט כלל לא מכירים. הסוד הוא בקבלת ההחלטה. כל שאתם צריכים להחליט הוא לבחון את האפשרות של ביצוע חיפוי לקיר פנים דקורטיבי או אפילו לקירות הפנים כולם. משם תוכלו להתחיל להכיר את התחום, להיחשף לכל האפשרויות העומדות בפניכם הרבה מעבר למה שאתם מכירים מחיפוי החוץ של בניינים משותפים ולבחון האם זאת אפשרות ריאלית מבחינתכם. מרבית האנשים כלל לא חושבים על האפשרות הזאת, ובוחרים בצביעת הקירות כברירת המחדל. על כן, השינוי חייב להגיע דרך ההחלטה לבחון את האפשרות ורק לאחר מכן להחליט האם האפשרות של חיפוי קיר פנים היא אפשרות שמתאימה לכם או שהיא לא.

מחירון שיש למטבח

חומר הגלםמאפייניםטווח מחירים למ"ר
מחיר לגרניטקיימים סוגים שונים של אבנים טבעיות, וגרניט היא אבן עמידה ביותר בפני חומצות ושריטות.790-900 ש"ח
מחיר אבן קיסרפיתוח מחומר טבעי וסינתטי, שמאפשר יצירת משטח עבודה קשיח דמוי שיש, בלי דוגמאות "ורידים".500-1,110 ש"ח
מחיר שיש אמיתיחומר איכותי במיוחד עם עיצוב יוקרתי שתואם את סוג האבן. נפוץ במיוחד למטרות ריצוף המטבח.1,900-4,900 ₪
מחיר לשיש רוזה200-250 ₪
מחיר לשיש קרמה250-340 ₪
מחיר לשיש סאן סבסטיאן140-170 ₪
מחיר לשיש ורונה300-350 ₪
מחיר ליחידת שיש למטבח6,200-8,900 ₪
מחיר למשטח עבודה3 מטרים280-1,000 ₪
מחיר לכיור שישכיור בודד140-840 ₪ לכל כיור
מחיר לכיור נוסף420-1,000 ₪
מחיר לשולחן אי משיש מוצק3 מטרים140-200 ₪
מחיר לאריחי שיש80-320 ₪
מחיר לריצוף שיש2,000-8,000 ש"ח
מחיר לבר ארוחת בוקר משיש25 מ"מ1,600-4,000 ₪
מחיר לשיש קררהדרגה ממוצעת, 3 ס"מ, עם קצה משופע12,200 ₪
מחיר שיש בדרגה אימפריאליתגודל 4 ס"מ עם קצה פרנץ' וגימור מלטף48,000 ש"ח
מחיר שיש למטבח קטן1,440-9,200 ₪
מחיר לוח שיש מאחורי התנור1,280-9,200 ₪
מחיר שיש למטבח גדול7,200-32,000 ש"ח
מחיר לביאנקו קררה160-240 ₪
מחיר לשיש ורמונט240-320 ₪
מחיר לסטטואריו של ביאנקו240-320 ש"ח
מחיר התקנה מקצועית של משטח שיששניים עד שלושה ימי עבודה960-2,500 ₪

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר ונחזור אליכם

החזון שלנו

לאורך שנות פעילותה, עמלה Model Home רבות לבניית קטלוג מוצרי השיש האולטימטיבי, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים, צבעים ומרקמים על מנת לתת מענה מלא לכל צורך ולכל מטרה. אנשי המקצוע של החברה יושבים עם כל לקוח ומסייעים לו למצוא את הדגם המתאים לו ביותר בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו, בהתאם להעדפות ולציפיות האישיות שלו ממוצרי השיש אותם הוא קונה ובהתאם לצרכי העיצוב והאווירה הדרושים לו.

 

-model home-

אולי יעניין אתכם גם...

עיצוב מטבחים עם אי ושיש

אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת על עיצוב מטבחים הוא, שצריך לקחת בחשבון את גודל החלל של המטבח שלכם. כמו כן, יש לעשות זאת בצורה

שיש למדרגות רכישה

חיפוי מדרגות שיש 

חיפוי מדרגות שיש  מחפשים לחפות את המדרגות בביתכם ? עם modelhome – שיש הכל אפשרי. הצוות שלנו ישמח לסייע לכם בכל שלבי התהליך החל משלב

חיפוי שיש לקיר

חיפוי שיש לקיר – הדובדבן שבקצפת

כאשר נעצב בית, נצטרך להתייחס לאין ספור אלמנטים, הן פרקטיים, והן עיצוביים. בין אם מדובר על בחירת רהיטים, מזנון, שולחנות, כיסאות, ארונות ומיטות, אלמנט השיש,

חיפוי קיר שיש

חיפוי קיר שיש – איפה זה פוגש אותי

שיש, הוא אחד מהאלמנטים בבית שלנו, שנותן את ה"טאצ' אפ" הסופי, ויכול להפוך את עיצוב הבית שלנו ליוקרתי ומיוחד, ולתת טוויסט מעניין. בבית ממוצע, הקירות

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!