שיש קררה – כמה עולה למטר?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

שיש קררה לבן
תמונה: freepik

שיש קררה הוא לא שיש שיכול להתאים לכל פרויקט בניה או שיפוץ וגם לא מתאים לכל דירה או לכל מטרה. המדובר בשיש בעל נופך יוקרתי ובעל מראה מאוד מובחן שיש להתאים לסגנון העיצוב, בעיקר עיצוב מודרני. המשמעות היא שבבחירת שיש קררה מחיר למטר הוא לחלוטין לא השיקול היחיד שצריך להנחות אתכם, וגם אם אתם יכולים לעמוד במחיר הזה ולהרגיש שאתם קונים את השיש של החבר'ה הטובים, כדאי שתבחנו את הדברים לעומק ותוודאו שזהו דגם השיש שאכן יכול לספק לכם את הערך האסתטי והמבני הגבוה ביותר מבין כלל האפשרויות הקיימות עבורכם.

מהו שיש קררה?

שיש קררה לבן
תמונה: freepik

שיש קררה היא אבן שיש המשמשת לחיפוי, לריצוף ולמשטחי עבודה במטבח. מקורה של האבן בעיר איטלקית הנקראת מסה קררה, ואשר שוכנת בחבל טוסקנה הידוע. שיש קררה נחשב לשיש מאוד איכותי ומיוצא מהמכרות הפועלים באזור לרחבי העולם כולו. השיש מגיע בדרך כלל בגוון לבן בהיר עם עיטורים טבעיים הנראים כמו משיחות מכחול וקווי שבר בגווני אפור בהיר, אפור כהה ושחור. שיש קררה מתאים מאוד לעיצובים מודרניים בהם ניתן לזהות את גווני הקיצון כמו שחור, לבן או אדום כגוונים הדומיננטיים, אך הרבה פחות מתאים לסגנון העיצוב הכפרי שמתחבר יותר לצבעי האדמה והטבע.

שיש יקר ואיכותי

כאמור, שיש קררה הוא שיש איכותי, שעשה לעצמו שם בכל רחבי העולם. השיש מיוצא מהעיר מסה קררה לכל רחבי העולם ומשמש כפריט עיצוב באינספור בתי יוקרה ברחבי העולם. במוטיב היוקרה של השיש ניתן להבחין בעיקר כאשר הוא משמש לצורך ריצוף פנים ולעיתים גם לחיפוי פנים. מבחינת משטחי עבודה למטבח, נחשב שיש קררה כשיש מאוד איכותי ועמיד, אבל לא תמיד מתאים לעיצוב של המטבח. דברים אלה נאמרים על מנת להדגיש את העובדה כי אכן מדובר בשיש איכותי ויוקרתי, אבל לא תמיד זהו השיש שמתאים לכם כך שבבחינת האפשרות של הזמנת שיש קררה מחיר למטר הוא לא הפרמטר היחיד שאתם צריכים לבחון.

מה נכון לבדוק בבחירת שיש?

כאשר אתם בוחרים שיש לבית אתם צריכים קודם כל להחליט מהו הערך שיתרום השיש למרחב הביתי שלכם והאם שיש הוא סוג האבן המתאים ביותר עבורכם. כך למשל, ייתכן מאוד שאתם לוקחים את כל עיצוב הבית שלכם לסגנון העיצוב המודרני, הרחק מהכפר והטבע, ובמקרה כזה שיש קררה יכול להתאים מאוד. מן הצד השני, אם אתם מחפשים את המראה הטבעי והכפרי, ישנן אבנים טבעיות שיכולות להתאים לכם הרבה יותר, ובמקרה כזה שיש קררה ייראה למעשה כמו עוף זר שלא מתאים כלל לעיצוב הכולל.

בכל מקרה, בבחירת שיש קררה מחיר למטר יכול להשתנות בין המקומות השונים המציעים את השיש ובין הדגמים השונים הקיימים בתוך הקטגוריה של שיש קררה.
דגמים אלה נבדלים זה מזה ברמת הגימור וברמת העיבוד של האבן, ובסך הכל האיכות של האבן הספציפית.

כמו בכל מוצר כמעט, גם ובעיקר בתחום האבן שהוא תחום טבעי למדי והשליטה בו היא מוגבלת, ישנה הפרדה של המוצר למספר דגמים הנבדלים זה מזה ברמת האיכות הסופית שלהם.
באותו גוש שיש שנכרה מן הקרקע, יכולות להיות אבנים שהמרקם שלהן יהיה אחיד יותר לעומת אחרות שתהיינה יותר פראיות.
בתוך אותו גוש שיש, יכולות להיות אבנים שסותתו מאותו הגוש, שהחוזק המבני שלהן גבוה יותר משל אחרות.
המשמעות היא שגם בתוך הקטגוריה הכוללת של שיש קררה מחיר למטר יכול להשתנות בהתאם לסוג האבן הספציפי שאתם קונים.

מחפשים אבן שיש שתאפשר לכם לייצר מראה יוקרתי ואלגנטי בסלון הבית? מחפשים אבן שיש שגם תהיה אלגנטית וגם תתאים לתנאי העבודה במטבח? יש לכם אופציה אחת מצוינת שמעניקה לכם גם איזון טוב בין מחיר ואיכות, ולאופציה הזאת קוראים שיש קררה. מהו השיש הזה? מהיכן הוא מגיע אלינו ולמה בדיוק הוא מתאים? על כך בשורות הבאות.

מהו שיש קררה?

סוגי שיש שונים נקראים בשמות הנקשרים בדרך כלל לאזורים מהם נחצבת האבן, ובמקרה של שיש קררה מדובר באבן גיר שמקורה בעיר מסה קררה באזור חבל טוסקנה שבאיטליה. אם זה נשמע לכם כמו אזור יוקרתי אתם לא טועים, ואיך שלא תסתכלו על זה אפשר לראות את היוקרה הזאת גם על פני שטח הפנים של אבן הקררה. המדובר באבן גיר חזרה ואיכותית שעוברת תהליכי עיבוד מקצועיים בכדי לחשוף את המרקם הייחודי והמעודן של האבן, שמגיעה בדרך כלל בגוונים בהירים עד לבנים. לאבן שיש קררה ישנה טביעת אצבע ייחודית של גוון ומרקם על אף שלעין בלתי מקצועית יכולה האבן להיראות דומה לעוד סוגי שיש רבים ואפילו לאבן ביר זית הישראלית.

 

בכדי להבטיח שאתם מבינים היטב את הניואנסים הקטנים שמבדילים בין שיש קררה ובין דגמי אבן אחרים, בכדי להבטיח שאתם מבינים כיצד הניואנסים האלה יכולים להשפיע על כל אווירת העיצוב בבית שלכם ובכדי להבין כיצד האבן הזאת יכולה להשתלב בבית שלכם כאבן חיפוי, כאריחי ריצוף או כמשטח עבודה במטבח, חשוב שתסתייעו באנשי המקצוע המתאימים שיספקו לכם את כל המידע ויכווינו אתכם בתהליך קבלת ההחלטות.

למה משמש שיש קררה?

השימוש בשיש קררה נקבע על פי שיקולי טעם אישי, עקרונות עיצוב מקצועיים ומאפיינים מבניים של האבן עצמה. בתוך מכלול שיקולים אלה ניתן להתאים את שיש הקררה למגוון רחב של שימושים אם כי שלושת השימושים השכיחים ביותר של סוג השיש הייחודי כוללים חיפוי פנים, ריצוף פנים ומשטח עבודה למטבח. בכל אחד מהשימושים הללו לוח הקררה יעלה לכם בדיוק אותו מחיר למטר רבוע, ויחד עם זאת בחיפוי פנים ובריצוף פנים האפקט של הקררה יהיה הרבה יותר יוקרתי מאשר בשימוש כשיש מטבח. גם כלוח עבודה למטבח מהווה שיש קררה כאופציה אסתטית, דקורטיבית ואפילו יוקרתית אם כי כיום קיימים סוגי שיש נוספים שהצליחו לפתח מרקמים דומים מאוד לקררה ובמובן מסויים הפכו את המראה שלה למעט סטנדרטי בקטגוריה זו.

היכן אפשר להשיג שיש קררה?

אם אתם מחפשים פתרון לריצוף הבית, לחיפוי קירות פנים או למשטח עבודה למטבח ושמעתם על האפשרות של שיש קררה, אתם בהחלט רוצים ללכת ולבדוק את האפשרות הזאת, אבל אתם לא רוצים לקבל החלטה לפני שאתם מבינים בדיוק מהן כלל האפשרויות העומדות בפניכם, הן בתוך מכלול הדגמים של שיש קררה והן מעבר לו. בבחירות אבן לעיצוב ובנייה, ההחלטה שאתם מקבלים בסופו של דבר היא החלטה שיש לה משמעויות כספיות גדולות והחלטה שתוצאותיה ילוו אתכם למשך עשורים שלמים קדימה. בהתאם לכך ועל אף שאין עוררין לגבי איכותו וייחודיותו של שיש קררה, לפני שאתם מקבלים את ההחלטה, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע ולבחון אפשרויות נוספות שעומדות בפניכם.

את שיש קררה תוכלו למצוא בחנויות האבן הגדולות והמובילות ובכל מקרה מומלץ להגיע למקום שיודע לא רק להציג לכם את דגם הבסיס של הקררה, אלא לחשוף בפניכם את כל אפשרויות העיצוב, המרקמים והגוונים שיכולים להגיע במסגרת דגם זה. המדובר בדגם המגיע ישירות מאיטליה, שם עוברת האבן שורה של תהליכי עיבוד המאפשרים להגיע למגוון רחב של עיצובים וטקסטורות. רק מקומות מקצועיים שמתמחים בענף האבן והשיש, ידעו להציע לכם את שיש קררה לא רק כדגם אחד בקטלוג, אלא כמכלול שלם של דגמים מתוכם תוכלו לבחור את המתאים לכם ביותר.

באותם מקומות תוכלו גם לפנות לכיוונים מעט אחרים אם תבינו בסופו של דבר שהקררה היא לא האופציה היחידה עבורכם, ולפחות תוכלו להיות בטוחים שכל החלטה שאתם מקבלים היא החלטה שאתם מקבלים ממקום של ידע ובטחון ושאתם מבינים בדיוק מדוע זוהי ההחלטה הטובה ביותר עבורכם. שיש קררה או סוג אחר של שיש – העיקר שזה מה שמתאים לכם לכיס ולעין.

בהתאם לכך, כאשר אתם בוחנים הצעות מחיר ממספר מקומות, ואכן כדאי לכם לבקש כמה הצעות מחיר ולבצע השוואת מחירים, חשוב מאוד שתבינו מה עומד מאחורי המחיר המוצע לכם. במידה ואתם מקבלים הצעה זולה מאוד או יקרה מאוד ביחס לשאר, חשוב לברר מה הסיבה לכך. אם המוכר לא יודע להסביר לכם את הסיבה לכך, זה סימן לא טוב. אם הוא יודע להסביר לכם, זה סימן מצוין שאתם עומדים מול איש מקצוע שגם יודע להסביר מדוע הוא גובה את המחיר שהוא גובה, גם אם זה אומר שהוא צריך לספר ללקוח שמדובר באבן ברמת איכות לכאורה נמוכה יותר, אך כזאת שיכולה להתאים בדיוק לשימושים שלו.

 

מחירון שיש למטבח

חומר הגלםמאפייניםטווח מחירים למ"ר
מחיר לגרניטקיימים סוגים שונים של אבנים טבעיות, וגרניט היא אבן עמידה ביותר בפני חומצות ושריטות.790-900 ש"ח
מחיר אבן קיסרפיתוח מחומר טבעי וסינתטי, שמאפשר יצירת משטח עבודה קשיח דמוי שיש, בלי דוגמאות "ורידים".500-1,110 ש"ח
מחיר שיש אמיתיחומר איכותי במיוחד עם עיצוב יוקרתי שתואם את סוג האבן. נפוץ במיוחד למטרות ריצוף המטבח.1,900-4,900 ₪
מחיר לשיש רוזה200-250 ₪
מחיר לשיש קרמה250-340 ₪
מחיר לשיש סאן סבסטיאן140-170 ₪
מחיר לשיש ורונה300-350 ₪
מחיר ליחידת שיש למטבח6,200-8,900 ₪
מחיר למשטח עבודה3 מטרים280-1,000 ₪
מחיר לכיור שישכיור בודד140-840 ₪ לכל כיור
מחיר לכיור נוסף420-1,000 ₪
מחיר לשולחן אי משיש מוצק3 מטרים140-200 ₪
מחיר לאריחי שיש80-320 ₪
מחיר לריצוף שיש2,000-8,000 ש"ח
מחיר לבר ארוחת בוקר משיש25 מ"מ1,600-4,000 ₪
מחיר לשיש קררהדרגה ממוצעת, 3 ס"מ, עם קצה משופע12,200 ₪
מחיר שיש בדרגה אימפריאליתגודל 4 ס"מ עם קצה פרנץ' וגימור מלטף48,000 ש"ח
מחיר שיש למטבח קטן1,440-9,200 ₪
מחיר לוח שיש מאחורי התנור1,280-9,200 ₪
מחיר שיש למטבח גדול7,200-32,000 ש"ח
מחיר לביאנקו קררה160-240 ₪
מחיר לשיש ורמונט240-320 ₪
מחיר לסטטואריו של ביאנקו240-320 ש"ח
מחיר התקנה מקצועית של משטח שיששניים עד שלושה ימי עבודה960-2,500 ₪
אז מה היה לנו בכתבה:
צרו קשר ונחזור אליכם

החזון שלנו

לאורך שנות פעילותה, עמלה Model Home רבות לבניית קטלוג מוצרי השיש האולטימטיבי, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים, צבעים ומרקמים על מנת לתת מענה מלא לכל צורך ולכל מטרה. אנשי המקצוע של החברה יושבים עם כל לקוח ומסייעים לו למצוא את הדגם המתאים לו ביותר בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו, בהתאם להעדפות ולציפיות האישיות שלו ממוצרי השיש אותם הוא קונה ובהתאם לצרכי העיצוב והאווירה הדרושים לו.

 

-model home-

אולי יעניין אתכם גם...
משטחי שיש

כיצד לבחור משטחי שיש לבית?

השיש כבר מזמן נערץ בזכות האלגנטיות הנצחית, האסתטיקה היוקרתית וגם הפרקטיות שהוא מעניק, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור אנשים המעוניינים לשדרג את היופי והערך של החללים שלהם. ממשטחי השיש למטבח ועד כיורי אמבטיה וריצוף, משטחי שיש יכולים להעצים את הנראות והפונקציונלית של כל חדר בבית.

glass work

איך לשלב שיש וזכוכית לבבית שלך

השיש כבר מזמן זכה להערצה על האלגנטיות והיופי שלו. עם דפוסי הוורידים הייחודיים והתחושה היוקרתית שלו, הוא מוסיף נופך של תחכום לכל חלל. שילוב שיש בבית יכול להפוך אותו למקלט נצחי ויוקרתי.

טיפים לאיתור נזילות מתחת לשיש במטבח ובאמבטיה

נזילה ממערכת הצינורות שבבית יכולה להיות הרסנית אם לא מגלים אותה ומטפלים בה בזמן. מכיוון שהצנרת חבויה מאחורי הקירות, לא פעם יהיה קשה מאוד להבין כי ישנה נזילה כלשהי כתוצאה מכשל בצנרת. גם כאשר מדובר על נזילה מאחורי השיש במטבח שלכם או במקלחת שלכם, הרי שלא תמיד יהיה קל לזהות אותה ולכן, חשוב מאוד להכיר את כל הסימנים שיכולים להעיד על נזילה שכזאת, על מנת להעניק לה את המענה הטוב ביותר, כמה שיותר מהר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!