מהי אבן ביר זית?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

מהי אבן ביר זית? האם היא נקראת כך משום שהיא מגיעה מאזור העיר ביר זית בשומרון? מה מיוחד באבן ולאילו שימושים היא מיועדת? אם הציעו לכם את האפשרות לעצב את הבית או לשלב אבני ביר זית בבניית הבית שלכם, ואתם רוצים להבין יותר לעומק על האבן, תוכלו לקבל את כל התשובות בשורות הבאות.

מהי אבן ביר זית?

כפי שניתן להניח, אבן ביר זית היא אבן שאותה חוצבים מאזור ספציפי בשומרון, בסמוך לישוב ביר זית צפונית לרמאללה. לכאורה, מה זה משנה מהיכן חוצבים את האבן אם אפשר למצוא אותה בכל מקום? אז זהו, שאת האבן הספציפית הזאת אי אפשר למצוא בכל מקום, ועל אף שישנם עוד אזורים רבים על פני כדור הארץ בהם אפשר לחצוב את סוג האבן הזאת, בישראל זה קורה באזור ביר זית שמצפון לרמאללה, ולכן גם כך נקראת פה האבן הזאת.

אבן ביר זית

מבחינה מבנית מדובר באבן טבעית בגוון אפור ובעלת מרקם טבעי שאפשר להגדיר אותו כמרקם עננים, מרקם של שטח פראי או טקסטורה טבעית וראשונית של אבן. טקסטורה זו מושגת באמצעות האופן בו התגבשה האבן לכדי אבן לאורך השנים, וזאת באמצעות חיבור והתגבשות של מאובנים בשכבות הקרקע השונות (בדומה לאבן גיר). התגבשות זו יוצרת אינספור דוגמאות רנדומליות שבאות לידי ביטוי במרקם פראי וראשוני של האבן. הגוון הדומיננטי של האבן הוא אפור, כשהטקסטורה הייחודית שלה מופיעה בגוון שחור עם שילובים של גוון לבן.

המאפיינים הייחודיים של אבן הביר זית

הבחירה באבן ביר זית שהיא אבן טבעית היא כמובן בחירה עיצובית לאנשים שאוהבים את המראה הטבעי והפראי של הטבע בגוונים מיוחדים שמזכירים יותר לוחות שיש יוקרתיים. את האבן הזאת אפשר למצוא בבנייני יוקרה, בנייני משרדים, מתחמי עסקים וכדומה, אך גם במבנים פרטיים, בדרכי גישה, חצרות, גדרות היקפיות, חיפוי של חזית בניין ועוד. ללא ספק, הגוון האפור ושילובי הגוונים השחורים והלבנים הוא מאפיין ייחודי של אבן ביר זית , במיוחד לאור האפשרות לשמר מראה פראי לא מעובד של האבן מחד, או לעבד את האבן ולהחליק אותה ברמה של לוח שיש מאידך.

מאפיין חשוב נוסף של אבן ביר זית בשונה מאבן שיש חברון הוא היכולת של האבן לספוג לתוכה חומרים הבאים איתה במגע. המשמעות היא שקשה מאוד ללכלך את אבן הביר זית שכן אבן זו יודעת לספוג לתוכה את החומרים המלכלכים ולמנוע היווצרות של כתמים על שטח הפנים שלה. כמובן לא מדובר פה בקסם והאבן לא יודעת לספוג כל כתם או לספוג אותו עד תום. יחד עם זאת, במרחבים ציבוריים או במרחבים הסובלים מזיהום אוויר גבוה, לאבן הביר זית ייקח הרבה יותר שנים לאבד מזוהרה עד שיידרש ניקוי יסודי של האבן, ביחס לכל סוג אבן אחר.

למה משמשת אבן ביר זית?

אבן ביר זית משמשת כיום בעיקר כפתרון חיפוי פנים וחוץ. במקרה של חיפוי פנים האבן עוברת בדרך כלל תהליך עיבוד יסודי שמעניק לה מראה של אבן שיש מוחלקת ומבריקה, בעוד שבחיפויי חוץ נותרת האבן בעלת טקסטורה טבעית ופראית. השימוש באבן כחיפוי נובע הן מהמראה המיוחד שלה שנתפס בעיקר כמראה יוקרתי והן מהיכולת שלה כאמור, לספוג כתמים ולכלוך ולאפשר שמירה על חיפוי המבנה החיצוני כשהוא נקי לאורך שנים ארוכות.

אבן ביר זית יכולה לשמש כמובן למטרות רבות אחרות, לרבות ריצוף מרחבים ציבוריים ומתחמים עסקיים, חיפוי גדרות ומחיצות ועוד. יחד עם זאת, הקו המחבר בין כלל השימושים בסוג זה של אבן הוא א' המראה היוקרתי שיודעת האבן להציע בזכות שילוב גווני האפור והשחור שלה ובזכות המרקם הייחודי שלה וב' יכולתה של האבן לשמור על שטח פנים נקי יחסית לאורך זמן רב ללא תחזוקה מיוחדת. במבנים רבים מדובר בשני יתרונות כבירים שהופכים את האבן למועמדת המיידית ליישום לפני כל אבן אחרת.

בחירת אבן ביר זית לפרויקט שלכם צריכה להתבצע בסיוע גורם מקצועי שיסביר לכם את היתרונות והחסרונות של סוגי האבן השונים שיכולים לבוא בחשבון בפרויקט, וידע גם לבנות עבורכם את חבילת הערך הזולה ביותר מצד אחד והאיכותית ביותר מצד שני. זה כמובן אפשרי אם אתם עוברים את התהליך עם הגורם המקצועי המתאים.

מחירון שיש למטבח

חומר הגלםמאפייניםטווח מחירים למ"ר
מחיר לגרניטקיימים סוגים שונים של אבנים טבעיות, וגרניט היא אבן עמידה ביותר בפני חומצות ושריטות.790-900 ש"ח
מחיר אבן קיסרפיתוח מחומר טבעי וסינתטי, שמאפשר יצירת משטח עבודה קשיח דמוי שיש, בלי דוגמאות "ורידים".500-1,110 ש"ח
מחיר שיש אמיתיחומר איכותי במיוחד עם עיצוב יוקרתי שתואם את סוג האבן. נפוץ במיוחד למטרות ריצוף המטבח.1,900-4,900 ₪
מחיר לשיש רוזה200-250 ₪
מחיר לשיש קרמה250-340 ₪
מחיר לשיש סאן סבסטיאן140-170 ₪
מחיר לשיש ורונה300-350 ₪
מחיר ליחידת שיש למטבח6,200-8,900 ₪
מחיר למשטח עבודה3 מטרים280-1,000 ₪
מחיר לכיור שישכיור בודד140-840 ₪ לכל כיור
מחיר לכיור נוסף420-1,000 ₪
מחיר לשולחן אי משיש מוצק3 מטרים140-200 ₪
מחיר לאריחי שיש80-320 ₪
מחיר לריצוף שיש2,000-8,000 ש"ח
מחיר לבר ארוחת בוקר משיש25 מ"מ1,600-4,000 ₪
מחיר לשיש קררהדרגה ממוצעת, 3 ס"מ, עם קצה משופע12,200 ₪
מחיר שיש בדרגה אימפריאליתגודל 4 ס"מ עם קצה פרנץ' וגימור מלטף48,000 ש"ח
מחיר שיש למטבח קטן1,440-9,200 ₪
מחיר לוח שיש מאחורי התנור1,280-9,200 ₪
מחיר שיש למטבח גדול7,200-32,000 ש"ח
מחיר לביאנקו קררה160-240 ₪
מחיר לשיש ורמונט240-320 ₪
מחיר לסטטואריו של ביאנקו240-320 ש"ח
מחיר התקנה מקצועית של משטח שיששניים עד שלושה ימי עבודה960-2,500 ₪

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר ונחזור אליכם

החזון שלנו

לאורך שנות פעילותה, עמלה Model Home רבות לבניית קטלוג מוצרי השיש האולטימטיבי, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים, צבעים ומרקמים על מנת לתת מענה מלא לכל צורך ולכל מטרה. אנשי המקצוע של החברה יושבים עם כל לקוח ומסייעים לו למצוא את הדגם המתאים לו ביותר בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו, בהתאם להעדפות ולציפיות האישיות שלו ממוצרי השיש אותם הוא קונה ובהתאם לצרכי העיצוב והאווירה הדרושים לו.

 

-model home-

אולי יעניין אתכם גם...

אבן חברון מחיר

מחירם של אבני החברון בכל סוגיהם

אבן חברון או כפי שנהוג לקרוא לה, שיש חברון, היא אחת מהאבנים הנפוצות ביותר בישראל ומשמשת למגוון רחב של יישומים לרבות חיפוי פנים, ריצוף פנים,

אבן מצפה

אבן מצפה – האבן המושלמת עבורכם

אם אתם מחפשים אבן לריצוף שבילי גישה, רחבות חוץ או מדרגות חוץ, אבן מצפה יכולה להיות האבן המושלמת עבורכם, במיוחד אם חשוב לכם המראה הטבעי

ריצוף אבן טבעית מחיר

ריצוף אבן טבעית מחיר

בתהליך קבלת ההחלטות האם לבצע ריצוף אריחי שיש או גרניט פורצלן, או לחילופין ריצוף אבן טבעית מחיר הוא בהחלט שיקול שיש לקחת בחשבון, אבל עוד

אבן טבעית

אבן טבעית – הבסיס להכל

אבן טבעית הוא כינוי למגוון סוגים של אבנים בעלות מראה טבעי ואותנטי המשקף בתוכו את הטבע בצורה יפה וממצה. אבן טבעית הוא כינוי גם לאבן שהעיבוד שלה הוא

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!