מחירון שיש מטבח

שיש היא אבן מטמורפית שמיוצרת ברובה מקלציט. היא נוצרה מאבן גיר שעברה כמויות אדירות של חום ולחץ, וכתוצאה מכך נוצרה אבן קשה ועמידה שנחתכת, מעוצבת ומלוטשת ליצירת משטחים.
השיש מאופיין לעתים קרובות על ידי ורידי הצבע שחוצים את פני השטח שלו, ואין שני משטחי שיש זהים לחלוטין. שיש זמין בשפע או שהוא נדיר, ונע בין רכיבים קישם לרכים מאוד.

 

מחירון שיש מטבח

מה משפיע על המחיר של שיש למטבח?

ובכן, יש כמה קריטריונים המשפיעים על העלות הסופית של שיש למטבח. קריטריונים אלה יסייעו לכם גם בבחירה של סוג השיש שמתאים לכם.

  1. סוג השיש – יש סוגים שונים של שיש ויש גם משטחים למטבח המכונים שיש, אך הם לא באמת עשויים משיש. כלומר, עלינו לעשות הפרדה בין שיש טבעי שנחצב מהאדמה, ונחשב לשיש יקר יותר בשל התהליכים שהוא עובר, לבין שיש סינטטי אליו מוסיפים כל מיני חומרים והוא עובר תהליכים מתועשים. בכל מקרה, ככל שהשיש איכותי יותר, המחיר שלו יקר יותר.
  2. טכנולוגיה- היום יש משטחי שיש המיוצרים בכל מיני טכנולוגיות וככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר, ככה העלות של השיש גבוהה יותר.
  3. עמידות – משטחי שיש עמידים בטמפרטורות קיצוניות, כתמים, סריטות וכדומה, יקרים יותר בהשוואה למשטחים שאינם עמידים.
  4. תחזוקה- בדרך כלל ככל שיותר קל לנקות את השיש ולתחזק אותו, ככה הוא יקר יותר.
  5. עובי – ככל שהשיש עבה יותר המחיר שלו גבוה יותר.
  6. גוון, סגנון ומרקם- משטחי שיש מקולקציות של אותה שנה יהיו יקרים יותר וגם לרוב גוונים בהירים יותר, יהיו יקרים יותר בהשוואה לגוונים כהים יותר.