אבן טובזה – סוג של אבן או סוג של עיבוד אבן?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

מה זה בדיוק אבן טובזה? האם מדובר בסוג של אבן או בסוג של עיבוד אבן? למה משמשות אבני טובזה והיכן בעיקר אפשר לראות אותה? בשורות הבאות תוכלו למצוא את כל התשובות על כל השאלות שעשויות להעסיק אתם סביב הנושא של אבן טובזה.

מה זה בדיוק אבן טובזה?

ובכן, בניגוד למה שאפשר לחשוב מהשם, טובזה הוא לא סוג של אבן, אלא דווקא סוג של עיבוד אבן. כל אבן שאנו עושים בה שימוש לריצוף, חיפוי פנים, חיפוי חוץ ואפילו סלעיה, עוברת תהליך כלשהו של עיבוד. תהליך זה יכול להיות מאוד מינימלי בניסיון לשמור על המראה האותנטי והטבעי של האבן, והוא יכול להיות מאוד עמוק ויסודי במטרה להעניק לאבן מראה מובחן שמציג את האלמנטים הטבעיים שלה אך בצורה אסתטית ומהונדסת יותר. עיבוד טובזה הוא עיבוד ידני של אבן המיועד לשמר את המראה הגס והמחוספס שלה. העיבוד מבוצע על ידי סתת ובאמצעות תבנית שמבטיחה אחידות בין כלל האבנים המסותתות.

עיבוד טובזה מתאפיין בסיתות האבן בצורה גסה כך שבסוף התהליך תהיה האבן בעלת מראה מחוספס, גס ולא אחיד, ממש כפי שהיינו מצפים שתהיה בטבע. עיבוד טובזה מבוסס על סיתות המותיר בלב האבן שטח קערורי בולט, מעין "בטן" לאבן. כל זה נכון כמובן לחזית האבן, קרי צד האבן שייראה כלפי חוץ לאחר הנחתה במקומה. כל יתר פאות האבן מסותתות בצורה חלקה כך שניתן יהיה להניח אותן אחת על גבי השנייה כמו לבנים.

אבן טובזה

מהו השימוש הנפוץ בעיבוד אבן טובזה?

עיבוד אבן טובזה מתאים במיוחד לחיפוי חוץ של מבנים, בניית חומות וגדרות ובעיצובים שונים, גם לצורך חיפוי של קירות דקורטיביים בחללי פנים. עיבוד הטובזה הוא עיבוד שמיועד כאמור לשמר את המראה הגס והמחוספס של האבן ואף להבליט אותו יותר מהמרקם הטבעי שלה. יחד עם זאת, ניתן בהחלט לייצר מגוון רחב של נקודות איזון בין המראה הגס והטבעי ובין המראה הדקורטיבי, הן באמצעות שינוי גודל "הבטן" של האבן, הן באמצעות מיתון מידת החספוס שלה והן באמצעות שינוי גודל האבן עצמה. כך למשל, בשימוש בעיבוד אבן טובזה לקירות דקורטיביים בחללי פנים, נעשה בדרך כלל שימוש באבנים קטנות יותר עם בטן מתונה יותר וסיתות מעודן יותר. זהו עדיין סיתות ועיבוד טובזה, וכך גם צריך להזמין אותו מהסתת, אך מידת החספוס שלו היא נמוכה ביחס למידת הדקורציה הנדרשת.

לחילופין, כאשר מדובר על חיפוי בניינים משותפים, ואת זה אפשר לראות במיוחד בעיר ירושלים בה נעשה שימוש נרחב באבן ירושלמית המעובדת בתצורת טובזה, העיבוד הוא בדרך כלל גס יותר, מחוספס יותר ועבור אבנים גדולות יותר.

מגוון של עיצובים

חשוב להדגיש כי עיבוד אבן טובזה הוא עיבוד שמתייחס לתצורה הפיזית של האבן כפי שתיארנו לעיל, קרי בטן בחזית, סיתות ישר של יתר הפאות ומראה גס ומחוספס של חזית האבן. מעבר לכך, ניתן ליישם את העיבוד סביב כל עיצוב מבוקש. כך למשל, תוכלו ליצור קיר פנים דקורטיבי של לבנים קטנות יחסית המעובדות בתצורת טובזה ובעלות גוון חום אדמדם, בעוד שחיפוי חוץ של בניין משותף יהיה בדרך כלל בגוון הטבעי הבהיר של האבן. ככלל, עיבוד טובזה מתאים בעיקר לאבני כורכר ואבנים רכות (רכות כמובן באופן יחסי). בקטגוריה זו של אבנים ניתן למצוא מגוון רחב של סוגי אבן בעלות מרקמים שונים, פרישה דקורטיבית שונה, גדלים שונים ורמות איכות שונות. בהחלטה על סיתות לפי עיבוד טובזה, אתם רק צריכים להחליט על בחירת צורת עיבוד זו ומעבר לכך יש לכם את החופש המלא לבחור את סוג האבן הספציפית, את הגודל שלה, את הצבע שלה ואת האופן בו היא תונח במכלול החיפוי כולו.

מן הסתם, כמו בכל פעולת עיצוב שאתם מבצעים, גם בתחום זה אתם רוצים להיעזר באיש מקצוע שיציג בפניכם עיצובים שונים שאתם יכולים להשיג באמצעות עיבוד אבן טובזה, להבין את העלויות של תהליך העיבוד, את החסרונות והיתרונות שלו בעיצובים שונים ובמרחבי חוץ ופנים שונים ובהתאם לכך לקבל החלטה מושכלת לא רק לגבי הבחירה בעיבוד טובזה, אלא גם לגבי כל יתר הפרמטרים של האבן הנבחרת כדוגמת גודל, צבע, סוג אבן וכן הלאה.

מחירון שיש למטבח

חומר הגלםמאפייניםטווח מחירים למ"ר
מחיר לגרניטקיימים סוגים שונים של אבנים טבעיות, וגרניט היא אבן עמידה ביותר בפני חומצות ושריטות.790-900 ש"ח
מחיר אבן קיסרפיתוח מחומר טבעי וסינתטי, שמאפשר יצירת משטח עבודה קשיח דמוי שיש, בלי דוגמאות "ורידים".500-1,110 ש"ח
מחיר שיש אמיתיחומר איכותי במיוחד עם עיצוב יוקרתי שתואם את סוג האבן. נפוץ במיוחד למטרות ריצוף המטבח.1,900-4,900 ₪
מחיר לשיש רוזה200-250 ₪
מחיר לשיש קרמה250-340 ₪
מחיר לשיש סאן סבסטיאן140-170 ₪
מחיר לשיש ורונה300-350 ₪
מחיר ליחידת שיש למטבח6,200-8,900 ₪
מחיר למשטח עבודה3 מטרים280-1,000 ₪
מחיר לכיור שישכיור בודד140-840 ₪ לכל כיור
מחיר לכיור נוסף420-1,000 ₪
מחיר לשולחן אי משיש מוצק3 מטרים140-200 ₪
מחיר לאריחי שיש80-320 ₪
מחיר לריצוף שיש2,000-8,000 ש"ח
מחיר לבר ארוחת בוקר משיש25 מ"מ1,600-4,000 ₪
מחיר לשיש קררהדרגה ממוצעת, 3 ס"מ, עם קצה משופע12,200 ₪
מחיר שיש בדרגה אימפריאליתגודל 4 ס"מ עם קצה פרנץ' וגימור מלטף48,000 ש"ח
מחיר שיש למטבח קטן1,440-9,200 ₪
מחיר לוח שיש מאחורי התנור1,280-9,200 ₪
מחיר שיש למטבח גדול7,200-32,000 ש"ח
מחיר לביאנקו קררה160-240 ₪
מחיר לשיש ורמונט240-320 ₪
מחיר לסטטואריו של ביאנקו240-320 ש"ח
מחיר התקנה מקצועית של משטח שיששניים עד שלושה ימי עבודה960-2,500 ₪
אז מה היה לנו בכתבה:
צרו קשר ונחזור אליכם

החזון שלנו

לאורך שנות פעילותה, עמלה Model Home רבות לבניית קטלוג מוצרי השיש האולטימטיבי, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים, צבעים ומרקמים על מנת לתת מענה מלא לכל צורך ולכל מטרה. אנשי המקצוע של החברה יושבים עם כל לקוח ומסייעים לו למצוא את הדגם המתאים לו ביותר בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו, בהתאם להעדפות ולציפיות האישיות שלו ממוצרי השיש אותם הוא קונה ובהתאם לצרכי העיצוב והאווירה הדרושים לו.

 

-model home-

אולי יעניין אתכם גם...
ריצוף אבן טבעית מחיר

אבן כורכר – מה המחיר בישראל?

מה זה בדיוק אבן כורכר? מהן הפרמטרים שמשפיעים על המחיר של האבן? האם ישנו ייצור מקומי בישראל של אבן כורכר או שכל סוגי אבני הכורכר

דבק שיש

אבן חלילה – כמה עולה?

אחת ההשקעות הגדולות בחיינו היא הבית שלנו. כולנו רוצים להנות מבית חמים, בעל מראה ייחודי המאפיין אותנו ואת הצרכים שלנו. בשנים האחרונות חל שינוי בכל

אבן בלו סטון

בלו סטון – אבל הבזלת המבוקשת

בלוסטון היא אבן בזלת כהה המגיעה אלינו מסין ומשמשת בעיקר לריצוף וחיפוי פנים. את הבלוסטון אפשר לעבד במגוון דרכים וטכניקות על מנת להגיע למרקמים שונים

שיש קררה לבן

קררה – שיש איטלקיה עם היסטוריה

אם אתם מחפשים שיש לבית ונתקלים במונח קררה, חשוב שתדעו שמדובר בסוג של שיש איטלקי המגיע היישר מהעיר מסה קררה בחבל טוסקנה שבאיטליה. כמו כל

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!