בחירת שיש למטבח

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

בחירת שיש למטבח

התהליך של בחירת משטח עבודה משיש למשטח הוא תהליך שברובו מתבסס על שיקולי עיצוב, אבל גם בכפוף לשיקולים הללו, ישנם המון דגמים שיוצרים אופי עיצובי שונה, מה שלא מקל על התהליך כלל וכלל. בנוסף לכך, בחירת שיש למטבח לא יכולה להתבסס אך ורק על שיקולים עיצוביים תוך התעלמות משיקולים פונקציונליים ויש לא מעט כאלה. בשורות הבאות נסביר לכם מעט מהשיקולים הפונקציונליים החשובים, שאותם יש לקחת בחשבון לפני שבוחרים שיש למטבח.

בחירת שיש למטבח

שיקולים עיצוביים מול שיקולים פונקציונליים בבחירת שיש למטבח

בהיבט העיצובי הדברים הם ברורים למדי – יש לכם היום את היכולת להזמין פתרונות שיש בכל עיצוב שניתן להעלות על הדעת. אמנם לא כל הפתרונות הללו מבוססים על שיש טבעי ואותנטי וחלקם הם למעשה משטחי עבודה סינטטיים, אבל כולם חוסים תחת הכותרת הכללית של שיש למטבח. את השיקולים העיצוביים שלכם אתם צריכים לעשות בליווי גורם מקצועי בתחום העיצוב או לכל הפחות בכפוף לחשיבה מעמיקה שאינה תלויה במצבי רוח חולפים או במה שיש לשכנים או לחברים בביתם. אבל עוד לפני השיקול העיצובי, חשוב להכיר גם את השיקולים הפונקציונליים, שיכולים להשפיע מאוד על חוויית העבודה שלכם במטבח ובסופו של דבר גם על המראה והאסתטיקה של השיש. שיקולים אלה מתייחסים למשל לחוזק המבני של השיש, לרגישות שלו לחום חריג, לעמידות שלו בפני שריטות וסימני שחיקה, לרמת הספיגה שלו והנטייה שלו לצבור כתמים וכן הלאה.

עמידות השיש בפני טמפרטורה גבוהה

אחד הדברים המרכזיים שאתם רוצים לבחון בתהליך של בחירת שיש למטבח הוא הרגישות של השיש לטמפרטורה גבוהה. ישנם פתרונות שיש למטבח, שאם תניחו עליהם סיר רותח, הטמפרטורה הגבוהה עלולה לגרום לסדק בשיש או לכל הפחות למעין כתם שיוצר פערי גוונים ומותיר סימן. רגישות זו קיימת בעיקר בפתרונות שיש סינטטי כדוגמת שיש קיסר או שיש קוריאן. יחד עם זאת, גם סוגים שונים של שיט אותנטי יכולים להציג רמת רגישות גבוהה לטמפרטורות גבוהות ואם יש לכם נטייה לעבוד בצורה לא הכי מסודרת במטבח, עדיף שהשיש יתאים את עצמו אליכם מאשר שאתם תתאימו את עצמכם אליו. בהיבט זה חשוב לציין שמרבית פתרונות השיש עמידים בפני מגע עם סיר רותח למשך זמן קצר, אבל מגע של פריט בטמפרטורה גבוהה עם השיש לאורך זמן, יכול בהחלט ליצור נזק בסוגים מסוימים של שיש.

עמידות השיש בפני כתמים

פרמטר חשוב מאוד נוסף שצריך לקחת בחשבון בתהליך של בחירת שיש למטבח, הוא עמידות השיש בפני כתמים. כתמים אלה יכולים להיווצר ממגוון רחב של גורמים ובראשם תבלינים כמו כורכום או פפריקה, שנחשבים לתבלינים מכתימים מאוד. העניין הוא שהיקף, עוצמת וכמות הכתמים שייווצרו על השיש שלכם תלויה קודם כל בשיש עצמו ורק לאחר מכן בסוגי התבלינים שאתם משתמשים בהם. ישנם פתרונות שיש בעלי מקדם ספיגה גבוה מאוד ואלו נוטים לצבור לכתמים מכל סוג של חומר שבא איתם במגע. בפתרונות בעלי מקדם ספיגה גבוה במיוחד, אפילו מגע עם מים יכול לגרום לכתמי רטיבות, שמכערים מאוד את השיש וגם עלולים לגרום לזיהום. בהיבט זה יש לומר, שמרבית פתרונות השיש המודרניים נותנים מענה טוב לסוגיית הכתמים, אם כי בפתרונות הקצה התחתון, הפתרונות שעולים הכי מעט כסף, עדיין יכולה להיות רגישות גבוהה שתוביל בסופו של דבר לכך שקניתם שיש בזול אבל יצאתם מאוד ביוקר.

עמידות השיש בפני שריטות וסימני שחיקה

פרמטר חשוב נוסף שיש לקחת בחשבון בתהליך של בחירת שיש למטבח הוא זה של רגישות השיש לשריטות וסימני שחיקה. רגישות זו נובעת בעיקר מרמת הצפיפות של החומר ומרמת הקשיחות שלו. ככל שמדובר בשיש יותר קשיח ויותר צפוף, כך תהיה העמידות שלו בפני שריטות גבוהה יותר. פתרונות שיש סינטטיים אינם מצטיינים במיוחד בפרמטר הזה, על אף שהפתרונות המודרניים משקיעים לא מעט מאמץ במתן מענה לסוגיה ואכן משפרים את המצב ביחס לפתרונות הסינטטיים המסורתיים. גם פתרונות שיש אותנטי חייבים הגנה, שיוצרת משטח קשיח מאוד וצפוף מאוד על פני השיש, אם כי בפתרונות אלה מדובר בסוגיה זניחה לעומת הפתרונות הסינטטיים.

איך כל זה קשור למחיר?

כמו בכל תהליך של בחירת מוצר או שירות, גם בתהליך של בחירת שיש למטבח אי אפשר להתעלם לגמרי מסוגיית המחיר. כולנו רוצים את הטוב ביותר אבל מרביתנו מוגבלים על ידי מסגרת התקציב העומד לרשותנו. יחד עם זאת, ישנם פרמטרים שאתם לא רוצים לוותר עליהם גם במחיר של ויתור קטן בנושא העיצוב או במחיר של השקעה כספית מעט יותר גבוהה מזו שתכננתם. כך למשל, שלושת הפרמטרים שאותם פירטנו לעיל, קרי עמידות בפני טמפרטורה גבוהה, עמידות בפני כתמים ועמידות בפני שריטות וסימני שחיקה, הם שלושה פרמטרים שאתם רוצים לבחון לעומק בכל דגם שאתם בודקים. זה לא אומר שאתם צריכים לקנות את הפתרון עם הפיצ'רים הטובים ביותר, אבל זה בהחלט אומר שאתם רוצים להתמקד בדגמים שצפויים להחזיק מעמד למשך שנים ארוכות הרבה יותר, ללא שום סימני שחיקה, כתמים או פיצוצים בשיש.

במידה והתקציב שלכם מאפשר לכם אך ורק פתרונות בקצה התחתון, זה אומר שיהיה עליכם להתנהל בצורה זהירה הרבה יותר במטבח, אם כי גם במקרה כזה, חשוב לציין שתמיד ניתן לטפל בשיש ולשקם אותו – ליטוש השיש, חידוש שכבת מגן לשיש, סתימת סדקים בשיש וכן הלאה. לא בכל מקרה זה יחזיר את השיש למראה המקורי שלו לחלוטין, אבל עצם זה שנגרם נזק כלשהו לשיש שלכם, לא אומר שתצטרכו לחיות איתו לנצח. את כל השיקולים האלה אתם חייבים לקחת בחשבון בתהליך של בחירת שיש למטבח, לצד השיקולים העיצוביים החשובים לא פחות. 

מחירון שיש למטבח

חומר הגלםמאפייניםטווח מחירים למ"ר
מחיר לגרניטקיימים סוגים שונים של אבנים טבעיות, וגרניט היא אבן עמידה ביותר בפני חומצות ושריטות.790-900 ש"ח
מחיר אבן קיסרפיתוח מחומר טבעי וסינתטי, שמאפשר יצירת משטח עבודה קשיח דמוי שיש, בלי דוגמאות "ורידים".500-1,110 ש"ח
מחיר שיש אמיתיחומר איכותי במיוחד עם עיצוב יוקרתי שתואם את סוג האבן. נפוץ במיוחד למטרות ריצוף המטבח.1,900-4,900 ₪
מחיר לשיש רוזה200-250 ₪
מחיר לשיש קרמה250-340 ₪
מחיר לשיש סאן סבסטיאן140-170 ₪
מחיר לשיש ורונה300-350 ₪
מחיר ליחידת שיש למטבח6,200-8,900 ₪
מחיר למשטח עבודה3 מטרים280-1,000 ₪
מחיר לכיור שישכיור בודד140-840 ₪ לכל כיור
מחיר לכיור נוסף420-1,000 ₪
מחיר לשולחן אי משיש מוצק3 מטרים140-200 ₪
מחיר לאריחי שיש80-320 ₪
מחיר לריצוף שיש2,000-8,000 ש"ח
מחיר לבר ארוחת בוקר משיש25 מ"מ1,600-4,000 ₪
מחיר לשיש קררהדרגה ממוצעת, 3 ס"מ, עם קצה משופע12,200 ₪
מחיר שיש בדרגה אימפריאליתגודל 4 ס"מ עם קצה פרנץ' וגימור מלטף48,000 ש"ח
מחיר שיש למטבח קטן1,440-9,200 ₪
מחיר לוח שיש מאחורי התנור1,280-9,200 ₪
מחיר שיש למטבח גדול7,200-32,000 ש"ח
מחיר לביאנקו קררה160-240 ₪
מחיר לשיש ורמונט240-320 ₪
מחיר לסטטואריו של ביאנקו240-320 ש"ח
מחיר התקנה מקצועית של משטח שיששניים עד שלושה ימי עבודה960-2,500 ₪
אז מה היה לנו בכתבה:
צרו קשר ונחזור אליכם

החזון שלנו

לאורך שנות פעילותה, עמלה Model Home רבות לבניית קטלוג מוצרי השיש האולטימטיבי, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים, צבעים ומרקמים על מנת לתת מענה מלא לכל צורך ולכל מטרה. אנשי המקצוע של החברה יושבים עם כל לקוח ומסייעים לו למצוא את הדגם המתאים לו ביותר בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו, בהתאם להעדפות ולציפיות האישיות שלו ממוצרי השיש אותם הוא קונה ובהתאם לצרכי העיצוב והאווירה הדרושים לו.

 

-model home-

אולי יעניין אתכם גם...
שיש גרניט למטבח

שיש גרניט למטבח מחירים

שיש גרניט למטבח מחירים אחת הבחירות אותה עלינו לבצע בהיותנו מחליטים לעצב מטבח חדש היא בחירת השיש או משטחי ההכנה שיהיו חלק בלתי נפרד מהנגרות,

שיש מומלץ למטבח

שיש למטבח מחיר למטר

שיש למטבח מחיר למטר אחת השאלות הפופולאריות שעולות בעת תכנון מטבח הוא המחיר של שיש למטבח למטר. למעשה, מדובר במוצר חשוב וחיוני בעת תכנון, בניה

שיש קלקטה למטבח

שיש קלקטה למטבח אתם אולי לא כל כך מכירים אותו ואולי זאת הפעם הראשונה שאתם שומעים עליו בכלל, אבל שיש קלקטה למטבח הוא אחד מפתרונות

רכישת שיש לבן

שיש דמוי עץ למטבח

שיש דמוי עץ למטבח אתם הולכים על עיצוב כפרי על מלא, אבל מבינים את המגבלות של משטח עבודה מעץ במטבח כתחליף למשטח שיש? יש פתרון

שיש קררה למטבח

שיש קררה למטבח בין כל סוגי השיש המשמשים לעיצוב הבית, אחד מהבולטים ובמיוחד בסגנון העיצוב המודרני הוא שיש קררה. שיש קררה משמש למגוון רחב של

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!