איך עושים ליטוש רצפה?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

יום אחרי יום דורכים עליה, מלכלכים אותה, גוררים עליה פריטים כבדים ובאופן כללי שוחקים אותה עוד ועוד – ולכן אין פלא שבכל מקום כמעט רצפה בת מספר שנים נראית הרבה פחות טוב מכפי שנראתה כשרק הורכבה. למעשה הרצפה נראית פחות טוב גם מכפי שהיא יכולה להיראות, גם אחרי שחלף פרק זמן ממושך. הדרך לחפות על הפער ולהחזיר לרצפה ולחלל כולו את המראה המרשים ביותר האפשרי היא ליטוש. כדאי להבין כיצד מתבצע ליטוש מרצפות ועל מה חשוב להקפיד כשמנצלים את האופציה הזו, כך שגם הרצפה שלכם תהיה שוב נקייה ויפה.

מה זה בעצם ליטוש רצפה?

פעולת הליטוש היא למעשה פעולת שיוף עדינה ומדויקת, או אם תרצו השחזה של חיפוי הרצפה. בדרך כלל  ליטוש ריצוף מתבצע לאחר שהרצפה שחוקה, דהויה ומוכתמת, אבל אפשר ללטש גם רצפה חדשה לגמרי – במטרה להעניק לה מראה מרשים במיוחד. בכל מקרה, כדי ללטש את הרצפה משתמשים במכונה מיוחדת שהראש שלה כולל דיסקית מצופה יהלום, וחומר קשיח במיוחד זה מסיר את השכבה העליונה של המרצפות.

חשוב להדגיש כי פעולת הליטוש מתאימה לחיפויי שיש ואבנים אחרות אבל לא מתאימה לרצפה מגרניט פורצלן או קרמיקה.

השלבים השונים של ליטוש הריצוף

השלב הראשון בתהליך הליטוש והחידוש של הרצפה הוא מילוי הפוגות. פוגה היא כידוע המרווח שבין האריחים שמרכיבים את הריצוף. כדי ליצור בסופו של דבר מראה חלק ואחיד, חשוב מאוד להרחיב את המרווחים הנ"ל ולמלא אותם בדבק אפוקסי. הגוון של הדבק יותאם לגוון של המרצפות, כך שאחרי הליטוש התוצאה תהיה הרמוניה נעימה לעין.

השלב השני הוא מילוי החורים, אם נוצרו כאלה במהלך השנים. לצורך זה משתמשים בדבק נוזלי מיוחד. לאחר מכן ניתן לבצע את הליטוש עצמו: איש המקצוע עובר עם המכונה, שכאמור מצוידת בדיסקית יהלום, על כל האזורים של הריצוף, באופן מסודר, ומשחיז אותם באמצעות דיסקית היהלום.

הדגש החשוב ביותר בליטוש רצפות

על-מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר האפשרית, חשוב מאוד לבצע את הליטוש באופן הדרגתי. למכונה שבאמצעותה משייפים את הריצוף יש דרגות שונות (כמו מכונת גילוח, כשבכל דרגה צפיפות היהלום שונה ולכן ההשחזה תהיה עדינה יותר או גסה יותר). דרגת היהלום הנמוכה ביותר מבצעת השחזה יחסית מחוספסת, ולכן אחרי שמבצעים את השיוף הראשוני, חובה לעבור פעם נוספת על כל הרצפה – והפעם עם דרגת יהלום עדינה יותר.

למעשה, בדרך כלל נדרשים 5 או 6 סבבים כאלה כדי להגיע למראה האחיד המבוקש, ובפרט אם הרצפה כבר ישנה ולכן שחוקה מאוד. בכל סבב שכזה מוסרת שכבה דקיקה, בעובי חלקי מיקרונים (מיקרון הוא מיליונית המטר), כך שאין כמובן פגיעה ביכולת הבידוד של הרצפה או בעמידות שלה – אלא "רק" שיפור של המראה.

תוספת פוליש קריסטלי

ליטוש שיש מוביל להעלמת כתמים (בגלל שהשכבה המוכתמת פשוט מוסרת), העלמת שריטות (שנוצרות כשגוררים רהיטים או חפצים כבדים), ביטול הבדלי גובה ובאופן כללי לחידוש המראה. הליטוש לא מקנה לרצפה ברק – אם רוצים אפקט בוהק, נדרשת פעולה נוספת והיא פוליש קריסטלי. בכל מקרה השלב האחרון בתהליך החידוש הוא מריחת סילר שנועד להגן על החיפוי מספיגת כתמים בעתיד. לסילר יש גם אפקט מבריק מסוים, ולכן בזכותו אפשר לוותר בחלק מהמקרים על הפוליש הקריסטלי.

כמה זמן מחזיקות מעמד תוצאות הליטוש?

הצורך לעבור על כל חלקי הרצפה מספר פעמים, ביסודיות ובעדינות, הופך את הליטוש לפרויקט שמצריך זמן. בדרך כלל ביום עבודה שלם אפשר להספיק כ-20-30 מ"ר, ובנוסף נדרשת המתנה של שבוע ואפילו יותר בין הליטוש עצמו לבין מריחת הסילר (ויישום הפוליש הקריסטלי, אם מעוניינים בכך).

מצד שני, הסבלנות משתלמת: תוצאות הליטוש נשמרות לשנים רבות, ואם מקפידים לשמור על הריצוף גם ל-10-15 שנים. המלצה נוספת היא להפקיד את המלאכה בידי אנשי מקצוע מיומנים שיודעים איך מבצעים ליטוש שיש ללא אבק, כך שלא תסבלו מלכלוך רב במהלך ביצוע העבודה.

המאמר באדיבות חברת נקי כמו חדש

מחירון שיש למטבח

חומר הגלםמאפייניםטווח מחירים למ"ר
מחיר לגרניטקיימים סוגים שונים של אבנים טבעיות, וגרניט היא אבן עמידה ביותר בפני חומצות ושריטות.790-900 ש"ח
מחיר אבן קיסרפיתוח מחומר טבעי וסינתטי, שמאפשר יצירת משטח עבודה קשיח דמוי שיש, בלי דוגמאות "ורידים".500-1,110 ש"ח
מחיר שיש אמיתיחומר איכותי במיוחד עם עיצוב יוקרתי שתואם את סוג האבן. נפוץ במיוחד למטרות ריצוף המטבח.1,900-4,900 ₪
מחיר לשיש רוזה200-250 ₪
מחיר לשיש קרמה250-340 ₪
מחיר לשיש סאן סבסטיאן140-170 ₪
מחיר לשיש ורונה300-350 ₪
מחיר ליחידת שיש למטבח6,200-8,900 ₪
מחיר למשטח עבודה3 מטרים280-1,000 ₪
מחיר לכיור שישכיור בודד140-840 ₪ לכל כיור
מחיר לכיור נוסף420-1,000 ₪
מחיר לשולחן אי משיש מוצק3 מטרים140-200 ₪
מחיר לאריחי שיש80-320 ₪
מחיר לריצוף שיש2,000-8,000 ש"ח
מחיר לבר ארוחת בוקר משיש25 מ"מ1,600-4,000 ₪
מחיר לשיש קררהדרגה ממוצעת, 3 ס"מ, עם קצה משופע12,200 ₪
מחיר שיש בדרגה אימפריאליתגודל 4 ס"מ עם קצה פרנץ' וגימור מלטף48,000 ש"ח
מחיר שיש למטבח קטן1,440-9,200 ₪
מחיר לוח שיש מאחורי התנור1,280-9,200 ₪
מחיר שיש למטבח גדול7,200-32,000 ש"ח
מחיר לביאנקו קררה160-240 ₪
מחיר לשיש ורמונט240-320 ₪
מחיר לסטטואריו של ביאנקו240-320 ש"ח
מחיר התקנה מקצועית של משטח שיששניים עד שלושה ימי עבודה960-2,500 ₪
אז מה היה לנו בכתבה:
צרו קשר ונחזור אליכם

החזון שלנו

לאורך שנות פעילותה, עמלה Model Home רבות לבניית קטלוג מוצרי השיש האולטימטיבי, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים, צבעים ומרקמים על מנת לתת מענה מלא לכל צורך ולכל מטרה. אנשי המקצוע של החברה יושבים עם כל לקוח ומסייעים לו למצוא את הדגם המתאים לו ביותר בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו, בהתאם להעדפות ולציפיות האישיות שלו ממוצרי השיש אותם הוא קונה ובהתאם לצרכי העיצוב והאווירה הדרושים לו.

 

-model home-

אולי יעניין אתכם גם...
משטחי שיש

כיצד לבחור משטחי שיש לבית?

השיש כבר מזמן נערץ בזכות האלגנטיות הנצחית, האסתטיקה היוקרתית וגם הפרקטיות שהוא מעניק, מה שהופך אותו לבחירה פופולרית עבור אנשים המעוניינים לשדרג את היופי והערך של החללים שלהם. ממשטחי השיש למטבח ועד כיורי אמבטיה וריצוף, משטחי שיש יכולים להעצים את הנראות והפונקציונלית של כל חדר בבית.

glass work

איך לשלב שיש וזכוכית לבבית שלך

השיש כבר מזמן זכה להערצה על האלגנטיות והיופי שלו. עם דפוסי הוורידים הייחודיים והתחושה היוקרתית שלו, הוא מוסיף נופך של תחכום לכל חלל. שילוב שיש בבית יכול להפוך אותו למקלט נצחי ויוקרתי.

טיפים לאיתור נזילות מתחת לשיש במטבח ובאמבטיה

נזילה ממערכת הצינורות שבבית יכולה להיות הרסנית אם לא מגלים אותה ומטפלים בה בזמן. מכיוון שהצנרת חבויה מאחורי הקירות, לא פעם יהיה קשה מאוד להבין כי ישנה נזילה כלשהי כתוצאה מכשל בצנרת. גם כאשר מדובר על נזילה מאחורי השיש במטבח שלכם או במקלחת שלכם, הרי שלא תמיד יהיה קל לזהות אותה ולכן, חשוב מאוד להכיר את כל הסימנים שיכולים להעיד על נזילה שכזאת, על מנת להעניק לה את המענה הטוב ביותר, כמה שיותר מהר.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!