שיש למדרגות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

שיש למדרגותשיש למדרגות

בין אם אתם משפצים את ביתכם הקיים ובין אם נמצאים בתהליך בניה, אחת ההחלטות שתצטרכו לעשות במוקדם או במאוחר קשור לסוג המדרגות והחיפוי שלהן. על סוג המדרגות (עץ, קלות, קבועות, מרחפות או מתכת) כנראה החלטתם כבר בשלב תכנון הבית ביחד עם האדריכל, אך החלטת החיפוי לרוב מתבצעת תוך כדי תהליך הבניה ואפילו לקראת הסוף. אם גם אתם רוצים ליצור בביתכם מראה ייחודי, יוקרתי ויוצא דופן שתמיד ישמור על עכשוויות ויגשר באופן הרמוני בין החלקים השונים בבית, בחירת שיש למדרגות היא הבחירה המושלמת. בעבר מדרגות היו אביזר פונקציונלי לחלוטין ותפקידו היה המעבר בין הקומה התחתונה שלרוב מכילה את הסלון, המטבח והיציאה למרפסת או החצר לבין הקומה העליונה שם ממוקמים חדרי הילדים, חדר השינה שלנו וחדרי השירותים. עם הזמן, הבינו את החשיבות האדירה של המדרגות גם בפן העיצובי משום שהן ממוקדות במרכז הבית ולכן אדריכלים ומעצבי פנים שמים עליהן דגש רב. יש כאלה שאפילו מחשיבים מדרגות בתור יצירת אמנות לכל דבר ובעזרתן ניתן להשיג מראה הרמוני ויוקרתי. במדריך הבא נציג בפניכם את כל מה שצריך לדעת על מדרגות שיש.

 

מדוע מומלץ לבחור בשיש למדרגותבחירת שיש למדרגות

אחד היתרונות הבולטים של חומר השיש, זאת בהשוואה לחומרים אחרים מהם נוהגים לחפות מדרגות כמו בטון, עץ או אפילו אפילו  מתחת הוא שהשיש מתאים לכם סגנון עיצובי שתבחרו. לא משנה אם בחרתם בבית בסגנון עיצוב מודרני, כפרי, קלאסי או משולב, השיש יתאים לכל אחד מהם. השיש יכול להיות במגוון של מרקמים, גוונים וגימורים בהתאמה מושלמת לצרכים, לעיצוב ולתקציב העומד ברשותכם. אלו יכולות להיות מדרגות שיש חיצוניות או פנימיות. אם למשל החלטתם לעצב את ביתכם בסגנון עיצוב כפרי, תוכלו לבחור בשיש בעיבוד גס, לעומת עיצוב מודרני, אז יתאים עיבוד מעודן ונקי. כך או כך בחירת מדרגות שיש תיצור  בביתכם מראה אותנטי ויוקרתי שתמיד יהיה עדכני. למדרגות שיש יש כמה יתרונות פרט לגמישות העיצובים והם תחזוקה קלה, עמידות לאורך שנים, חוזק ואיכות. שיש טבעי נחצב ממעמקי האדמה ועובר תהליכי עיבוד מינימליסטים כדי לשמר את מראה הטבע. השיש הוא חומר מאוד איכותי, חזק וגם אם משקה כזה או אחר יישפך, תמיד תוכלו לנקות אותו או במקרה הכי גרוע להעביר את השיש תהליך ליטוש. בהשוואה לחומרים אחרים כמו עץ למשל, השיש נשחק פחות ולכן ההשקעה היא לאורך שנים רבות.

 

יחד עם זאת, אם אתם חולי ניקיון, מדרגות שיש עמידות בפני שטיפה. הן לעולם לא יחלידו או ישנו את צורתן. אין צורך לתחזק אותן פרט לליטוש אחת לעשור מה שיחזיר להן את המראה הטבעי והייחודי שלהן. מריחה של שכבת סילר תמנע היווצרות של כתמים. ואינן משנות את הצורה שלהן וגם לא מחלידות. הן לא דורשות שום תחזוקה פרט לכך שניתן פעם בעשור לבצע ליטוש לאבן ולהחזיר את הברק שלה. כדי לשמור על המדרגות נקיות, כל מה שצריך זה לשטוף אותן במעט מים. אפשר למרוח שכבת סילר במטרה למנוע היווצרות של כתמים.

 

 

סוגים של מדרגות שיש

ישנם בשוק מגוון סוגי שיש למדרגות פנים מה שיכול לעתים לבלבל אותנו. כמעט בכל סוגי אבני השיש, רמת החוזק והיציבות זהים. עוד הבדל מהותי בא לידי ביטוי במראה, בגוון וכמובן במרקם. הנה כמה מהסוגים הנפוצים של מדרגות שיש בישראל:

  • שיש חברון- חברון היא אבן גיר אותו מלטשים מתוך הסלע ומעבירים אותה תהליך עיבוד מיוחד. היא מגיע בלבן, שמנת או צהבהב אך המראה שלה לא מאוד דרמטי ויחסית פשוט. היא כן מאוד טובה למדרגות חוץ בשל רמת העמידות הגבוהה שלה.
  • שיש חלילה – מזכירה מאוד את החברון, זולה ומגיעה באותם גוונים.
  • שיש בזלת – מגיעה מרמת הגולן ומאופיינת ברמת רמת שחיקה נמוכה מאוד. עמידה ומגיעה בשחור. מעניקה מראה יוקרתי ודרמטי.
  • שיש קרמה- מגיעה מספרד בגוונים של שמנת, לבן או קרם ומכאן גם השם שלה. מעניקה המון אור, מרחב ומושלמת למראה המודרני.

 

 

איך בוחרים מדרגות שיש?

שיש למדרגות רכישהבהיותכם ניגשים לבחירת מדרגות שיש יש כמה קריטריונים שחשוב לקחת בחשבון:

  1. פנים או חוץ- יש סוגים שיותר מתאימים לפנים הבית, לעומת שכאלה שיתאימו לבחוץ.
  2. רמת ספיגה- יש אבני שיש עם רמת ספיגה גבוהה לעומת ספיגה נמוכה.
  3. חוזק – בבתים עם הרבה תנועה או למדרגות חוץ, כדאי לבחור בסוג עם רמת חוזק גבוהה.
  4. מראה וסגנון – התאימה את המדרגות לסגנון העיצובי המאפיין את ביתכם- כפרי, מודרני, קלאסי או משולב. השיש משתלב בהרמוניה עם מגוון של חומרים כמו עץ, מתכת ואפילו זכוכית.
  5. תקציב – יש אבנים יקרות לעומת זולות יותר.

 

מדרגות שיש מחירים

מחיר מדרגות שיש מבוסס על שלושה מאפיינים עיקריים והם מחירי שיש עצמו, המחיר של הקנטים שמותמחרים בנפרד וההרכבה. את מחיר המדרגות קובעים לפי מטר מדרגה. הגודל הסטנדרטי הוא 1 מטר על 35 ס“מ רוח. העובי לרוב 3 ס“מ. אם תרצו לבחור מדרגות יותר עבות או יותר גדולות, תצטרכו לקחת בחשבון מחירים גבוהים. המחירים למדרגה נע בין 140-270 ש“ח בהתאם לסוג השיש. מפלס בין שני גרמים של מדרגות מחושב כמו 2.5 עד 3 מדרגות. בנוסף למחיר של השיש, כאמור יש להוסיף את מחיר הרכבת המדרגות עצמן שנע בין 110-170 ש“ח למדרגה בשילוב הרכבת פאנל. הגודל הסטנדרטי של הפאנל הוא 7 ס“מ.בנוסף יש להוסיף את מחיר הקנטים שנע בין 90-230 ש“ח בהתאם לסוג הקנט שתבחרו. אצלנו בחברת MODEL HOME תמצאו מגוון של סוגי שיש למדרגות במחירים מעולים.

 

 

טיפים חשובים בעיצוב מדרגות שיש

  • קבלו השראה מבתים של חברים, בני משפחה ומרשת האינטנט לגבי איך הייתם רוצים שייראו המדרגות.
  • חשבו על הוספת גופי תאורה שישתלבו בקומה הראשונה והשניה.
  • קחו בחשבון שהמקום שנוצר מתחת לגרם המדרגות יכול לשרת אתכם למקום אחסון (סגור) מעולה .
  • עדיף לשלב גוון שיש בהיר על כהה משום שצבעים בהירים מעניקים אשליה של חדש, רחב ונקי.
  • קחו בחשבון גם את תכנון המעקה שחייב להילקח בחשבון, הקפידו על הנחיות הבטיחות ובחרו חומר המשתלב עם השיש בהרמוניה.
  • אם הקונספט שלכם הוא וילה גדולה ורחבה עם חלונות רחבים, כפולים וגבוהים במרכז, שווה לחשוב על הצבת פסל או חפץ אמנות עם נוכחות בצמוד למדרגות כדי לצמצם גובה.
  • שימו לב שהמדרגות מיוצרות במפעל עם תו תקן ואישור של מכון התקנים.
  • שימו לב שאתם מקבלים הנחיות לגבי תחזוקה, ניקיון וכדומה.

 

 

לסיכום, בחירת מדרגות שיש היא החלטה חשובה שתשפיע על המראה העיצובי לצד מתן מענה לצרכים פונקציונליים. מדרגות הן משהו שבוחרים פעם אחת וקשה אחר כך לשנות לכן כדאי לקחת בחשבון את כלל השיקולים ואף להתייעץ עם איש מקצוע מהתחום הספציפי הזה כמו ספק  שיש, קבלן שיפוצים, אדריכל או מעצב פנים.

מחירון שיש למטבח

חומר הגלםמאפייניםטווח מחירים למ"ר
מחיר לגרניטקיימים סוגים שונים של אבנים טבעיות, וגרניט היא אבן עמידה ביותר בפני חומצות ושריטות.790-900 ש"ח
מחיר אבן קיסרפיתוח מחומר טבעי וסינתטי, שמאפשר יצירת משטח עבודה קשיח דמוי שיש, בלי דוגמאות "ורידים".500-1,110 ש"ח
מחיר שיש אמיתיחומר איכותי במיוחד עם עיצוב יוקרתי שתואם את סוג האבן. נפוץ במיוחד למטרות ריצוף המטבח.1,900-4,900 ₪
מחיר לשיש רוזה200-250 ₪
מחיר לשיש קרמה250-340 ₪
מחיר לשיש סאן סבסטיאן140-170 ₪
מחיר לשיש ורונה300-350 ₪
מחיר ליחידת שיש למטבח6,200-8,900 ₪
מחיר למשטח עבודה3 מטרים280-1,000 ₪
מחיר לכיור שישכיור בודד140-840 ₪ לכל כיור
מחיר לכיור נוסף420-1,000 ₪
מחיר לשולחן אי משיש מוצק3 מטרים140-200 ₪
מחיר לאריחי שיש80-320 ₪
מחיר לריצוף שיש2,000-8,000 ש"ח
מחיר לבר ארוחת בוקר משיש25 מ"מ1,600-4,000 ₪
מחיר לשיש קררהדרגה ממוצעת, 3 ס"מ, עם קצה משופע12,200 ₪
מחיר שיש בדרגה אימפריאליתגודל 4 ס"מ עם קצה פרנץ' וגימור מלטף48,000 ש"ח
מחיר שיש למטבח קטן1,440-9,200 ₪
מחיר לוח שיש מאחורי התנור1,280-9,200 ₪
מחיר שיש למטבח גדול7,200-32,000 ש"ח
מחיר לביאנקו קררה160-240 ₪
מחיר לשיש ורמונט240-320 ₪
מחיר לסטטואריו של ביאנקו240-320 ש"ח
מחיר התקנה מקצועית של משטח שיששניים עד שלושה ימי עבודה960-2,500 ₪
אז מה היה לנו בכתבה:
צרו קשר ונחזור אליכם

החזון שלנו

לאורך שנות פעילותה, עמלה Model Home רבות לבניית קטלוג מוצרי השיש האולטימטיבי, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים, צבעים ומרקמים על מנת לתת מענה מלא לכל צורך ולכל מטרה. אנשי המקצוע של החברה יושבים עם כל לקוח ומסייעים לו למצוא את הדגם המתאים לו ביותר בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו, בהתאם להעדפות ולציפיות האישיות שלו ממוצרי השיש אותם הוא קונה ובהתאם לצרכי העיצוב והאווירה הדרושים לו.

 

-model home-

אולי יעניין אתכם גם...
שיש למדרגות

סוגי שיש למדרגות פנים

סוגי שיש למדרגות פנים אז אתם יושבים בסלון, על הספה הלבנה שלכם, ביחד עם המשפחה, וצופים בסרט. לפתע, על מסך הטלוויזיה נראה גרם מדרגות מסולסל

אבן ביר זית

מדרגות אבן – האם כדאי?

בונים בית חדש? משפצים את הבית הקיים? רוצים שהפעם זו תהיה התגשמות של חלום. שכל פרט קטן יילקח בחשבון ובסופו של תהליך תרגישו כאילו הבית

שיש קררה

מדרגות שיש השוואת מחיר

השוואת מחירים היא פעולה צרכנית בסיסית שאותה אנו מבצעים כמעט בכל רכישה של מוצר שעלותו היא משמעותית בתפיסתנו. למעשה, נושא השוואת המחירים התפתח בישראל בצורה

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!