שיש למטבחים – המדריך המלא שיעשה לכם סדר בבלגן

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

שיש למטבחים – המדריך המלא שיעשה לכם סדר בבלגן

כולנו היינו שם, בחירת שיש למטבחים הפרטיים, היא משימה שיש לשקול בכובד ראש. זאת כדי למנוע עלויות עתידיות, ולבחור בשיש איכותי, עמיד, וחזק, שיוכל להיות פרקטי למטבח הישראלי המלא בעשייה ובישולים. המטבח, הוא לב הבית, ומכיל אלמנטים רבים. מלבד הארונות, הידיות, הברז, והאקססוריז, השיש – הוא זה שנותן את הגימור הסופי, ויכול לשדרג את המטבח בכמה רמות. במדריך הבא, נבין קצת יותר על סוגי שיש, מחירים, סוגים, ויתרונות של שיש. המשיכו לקרוא וגלו את התשובות לכל השאלות. 

שיש למטבחים

שיש אמתי למטבחים בישראל

כאשר תחפשו חיפוי למשטחי העבודה והקירות במטבח, שימוש באבן השיש במטבחים הישראליים, הוא דבר נפוץ. מלבד חומר השיש קיים חומר דמוי שיש. אבן השיש, הינה אבן טבעית, המגיעה במספר סוגים. לכל סוג יש עשרות דגמים מיוחדים עם טקסטורות שונות וגוונים ייחודיים. כל אבן מגיעה עם התכונות המיוחדות שלה, וקיימים אין ספור סוגים כמו אבן גרניט, אבן קוריאן, אבן קיסר, ואבן קליה. בחירה בשיש אמתי היא השקעה כספית, שתשתלם לאורך השנים הבאות. מחיר של שיש אמתי בעבור מטר רבוע אחד ינוע בין 1200 ועד 3000 שקלים בממוצע. כמובן שקיימים גם סוגים פשוטים יותר שיעלו 500 שקלים למטר, וסוגים אחרים שיכולים לעלות גם 4000 שקלים למטר. 

 

חומר דמוי שיש למטבחים

אופציה נוספת, שצוברת בשנים האחרונות תאוצה, היא שימוש בחומר דמוי שיש למטבח. חומר דמוי שיש מספק לכם מחיר נוח יותר, ומתאים למי שמחפש להוזיל בעלויות. יחד עם זאת, חומר דמוי שיש סינטטי נראה יוקרתי לא פחות, ולא תצטרכו להתפשר על המראה. חיפוי דמוי שיש הוא משטח קל לניקוי ומספיק לשטוף אותו עם סקוץ', מים וסבון. מחיר בעבור מטר רבוע של חומר דמוי שיש ינוע בין 700 שקלים ועד 850 שקלים בלבד. חומר דמוי שיש הוא בעצם משטחי מלאכותי, הנוצר בידי אדם, בניגוד לאבן טבעית. עובדה זו גורמת לחומר דמוי שיש להיות זול יותר, ביחס לאבן שיש אמתית.

בחירה בשיש דקטון למטבח

חברת קונסטנטינו הממוקמת בספרד, היא היצרנית הרשמית של משטחי הדקטון, הנחשבים ורשומים כפטנט. החברה, יצרה משטח ייחודי, הנוצר בתהליך של לחץ חזק וחום בטמפרטורה גבוהה מאוד. התהליך, שמדמה לחץ של פנים האדמה, יוצר מראה טבעי למשטח הדקטון, שמורכב ממספר מינרלים שונים. שיש דקטון נחשב לשיש עמיד במיוחד, וכמעט שאין בו אפילו חסרון אחד. המחיר של שיש דקטון יקר במקצת מהמחיר של שיש ממוצע בשוק, והוא מגיע בשני עוביים. שיש הדקטון מחולק לארבע קבוצות שונות, כאשר ההבדל היחידי ביניהן הוא עיצובי. כל קבוצה מגיעה בעובי של 1.2 סנטימטר יחד עם עובי של 2 סנטימטר, כך שהמבחר הוא אין סופי. המחיר בעבור מטר רבוע של שיש דקטון, ינוע בין 1500 שקלים ויכול להגיע עד 2800 שקלים.

 

שיש גרניט למטבח

בחירה פופולארית לא פחות, היא אבן הגרניט למטבח. אבן הגרניט, מגיעה ישירות מבטן האדמה. דבר זה מבטיח ייחודיות, כך ששום משטח לא יהיה דומה לזה שקדם לו. היתרונות הבולטים של לוחות הגרניט, הם רבים. הראשון, הוא עיצוב ייחודי. כמו שכבר ציינו, לא תוכלו למצוא שיש דומה לשיש שלכם, בשום מטבח אחר. בנוסף,  שיש הגרניט נחשב לחזק וקשיח במיוחד. דבר זה הופך אותו למושלם בעבור המטבח הישראלי, משום שסביר להניח שיניחו עליו סירים חמים. בגלל החציבה המיוחדת של אבן הגרניט, המחיר ההתחלתי בעבור מטר יהיה יקר יחסית, ויתחיל מ-1000 שקלים חדשים. שיש הגרניט מגיע במגוון עוביים וסגנונות.

 

שיש דמוי בטון למטבח

שיש מסוג דמוי בטון, עשוי מאבני קוורץ מעורבבות עם מספר מינרלים שונים. בתהליך מלאכותי המשלב בין האבנים, המינרלים, דבק, וחומרים נוספים, נוצר משטח המדמה בטון, ויוצר גוון ייחודי. היתרון המרכזי של שיש דמוי בטון הוא ההתקנה הפשוטה שלו. שיש דמוי בטון מסוג אבן קיסר, יעלה לכם כ-2300 שקלים בעבור מטר רבוע אחד בלבד. קיימים סוגים נוספים של שיש דמוי בטון. 

 

שיש חברון למטבח

שיש חברון הוא שיש טבעי שעשוי מאבן גיר. מחיר ממוצע של מטר רבוע יהיה כ-500 שקלים. שיש חברון מומלץ לשימוש בעיקר במטבחי חוץ, עקב העמידות הגבוהה שלו לחום ושמש. בנוסף, העיצוב הגס והמחוספס במעט שלו, פחות יתאים למטבחים עדינים, ויותר למטבחי חוץ. היתרון המרכזי של שיש חברון נעוץ במחיר הזול שלו. לעומת זאת החיסרון המרכזי של השיש היא יכולת הספיגה הגבוהה שלו. שיש חברון עלול לספוג נוזלים רבים לתוכו.

 

בחירה בשיש לצורך חיפוי קיר במטבח

מלבד משטח עבודה, שיש במטבח, משמש גם כחומר נהדר לחיפוי הקיר. במטבחים רבים, אנשים בוחרים לחפות את הקיר בכיסוי, ובכך מונעים הצטברות של לחות, כתמים, וריח לא נעים או חיידקים. הבחירה בחומר השיש לצורך העניין, היא בחירה נהדרת, עקב הניקיון הפשוט שהוא דורש, יחד עם המראה היוקרתי שמשדרג את המטבח. בנוסף, לחומר השיש יכולת ספיגה מינימלית ביותר. דבר זה מקנה לשיש יתרון עצום ביחס לחומרים אחרים. לא תצטרכו לחשוש בעת טיגון או בישול מלכלוך הקיר, ותוכלו לבשל יחד עם הילדים בחופשיות. לאחר שתסיימו, בעזרת מטלית וסבון, המטבח יראה כמו חדש. 

 

שיש צבעוני למטבח

כאשר אתם מעצבים מטבח צבעוני בצבעי כחול, צהוב, חום ולבן, ומשלבים מספר רב של צבעים חמים יחד עם קרים, כדאי לקחת בחשבון גם את צבע השיש. תוכלו לבחור בשיש בגוון מסקרן וייחודי, או דווקא לבחור בצבע שיש ניטרלי. כדאי לזכור כי השיש לא יעמוד בפני עצמו כמו באולם התצוגה, אלא יקח חלק במטבח שלם, וישתלב יחד עם שלל צבעי הקשת. נסו לא להעמיס ולבחור בגוון שיש אשר יתאים למטבח שלכם.

שיש למטבח כפרי בגוון שמנת

כאשר נעצב מטבח בסגנון כפרי, בגווני השמנת, לרוב, נרצה לשדר תחושה טבעית וחמימה. מטבח כפרי משדר רוגע, שורשיות, ושילוב של עץ יתקבל בברכה. מלבד ארונות, ידיות עץ, ומגוון קישוטים שיתנו תחושה של "פעם" גם השיש יצטרך להתאים את עצמו לסגנון הכפרי. בעבר, שיש היה נחשב לאלמנט מגושם, אך כיום, עם מגוון האופציות הקיים של שיש למטבחים, תוכלו למצוא שיש שיתאים לסגנון כפרי בגוון שמנת. תוכלו לבחור בשיש בגוון שמנת מסוג דקטון, או גרניט, אך אם תרצו לשבור את הקו העיצובי וליצור ניגודיות עם שיש כהה, תוכלו לבחור בשיש חברון.  

 

שיש למטבח שחור 

שחור, נחשב לצבע חדשני כאשר מדובר בעיצוב. שילוב של הצבע השחור יחד עם עץ יוצר מראה מיוחד ששובה את העין. אם תבחרו לעצב את המטבח בצבע שחור, תוכלו להיות בטוחים שהשכנים, האורחים, החברים והמשפחה יתרשמו בכל ביקור. שיש דקטון, אבן קיסר, ושיש גרניט, מגיעים בגוונים שחורים, ויוכלו להתאים אל המטבח השחור שלכם כמו כפפה ליד. אנשים מסוימים יבחרו בשיש שחור מט, בכדי להשלים את המראה הנקי של המטבח. לעומת זאת, יש אנשים שיעדיפו דווקא שחור בגוון אפור, על מנת ליצור ניגודיות, ולמשוך את העין אל כיוון השיש.

 

שיש למטבח לבן

בעבר, אנשים חשבו כי מטבח לבן הוא דבר בלתי אפשרי. מטבח, בעיני אנשים רבים, נחשב למקום מלוכלך ומדומה ממש לחדר עבודה. בשנת 2021, ובמיוחד בתקופה האחרונה, הדעה הזו כבר אינה רווחת, והמטבח הוא ממש חלק מהבית, ומעוצב בטוב טעם ודיוק, עם מחשבה רבה. כך גם תחום השיש התאים את עצמו, ותוכלו למצוא מגוון רחב של סוגי שיש שיתאימו למטבח לבן. שיש אבן קיסר ושיש גרניט הן אופציות נהדרות, שיתאימו לעיצוב מטבח לבן. 

 

שיש למטבח אפור

שיש אפור יעלה בין 1090 שקלים בעבור מטר רבוע, ויכול להגיע גם למחיר של 1750 שקלים. שיש אפור נחשב לזול יותר משיש שחור, זאת עקב חומרי הגלם והגוונים העומדים לרשותכם. שיש אפור נחשב גם הוא לעיצוב חדשני, ותוכלו לראות שיש אפור במגוון רחב של מקומות, בתים יוקרתיים, ומטבחים תעשייתיים. הצבע האפור מהווה צבע ניטרלי ונעים, וכאשר תעצבו מטבח בצבע אפור, תוכלו למצוא שיש שיתאים באותם הגוונים, בקלות רבה. 

 

שיש למטבח חוץ – עולם אחר

אחרי שדיברנו קצת על שיש למטבח הפנימי והראשי בבית, חשוב לדבר גם על שיש למטבח חוץ. כיום, משפחות רבות שאוהבות לחגוג ולארח, בונות בגינה או במרפסת הפרטית גם מטבח מאובזר שלא יבייש שום מטבח פנימי. בחירת שיש למטבח חוץ, צריכה להיות שקולה ובה נצטרך לשים לב לאיכות ועמידות השיש בראש ובראשונה, טרם נחשוב על עיצוב השיש. שיש למטבח חוץ יעלה לכם בין 630 שקלים ועד 1750 שקלים למטר רבוע, וכדאי לבחור שיש חזק שייתן מענה לאורך שנים רבות, גם תחת תנאי מזג אוויר ושמש משתנים. 

 

מה ישפיע על מחיר של שיש למטבחים

על מחיר של שיש למטבח, ישפיעו מספר גורמים. ראשית, וודאו כי המחיר שתקבלו הוא בעבור מטר רבוע, וכולל בתוכו את עבודת ההתקנה, מדידות מקדימות, הובלה של השיש, חיתוך השיש, ועיבוד שלו. הגורם הראשון שישפיע על המחיר, הוא סוג השיש. כמו שכבר ציינו קודם לכן, קיימים המון סוגי שיש, כל אחד מתומחר באופן שונה. גורם נוסף אשר ישפיע על מחיר השיש הוא עובי השיש. ככל שהשיש יהיה עבה יותר, כך המחיר יעלה בהתאם. כמובן שגם גודל השיש שתצטרכו ישפיע על המחיר, ואיכות השיש היא זו שתכריע את המחיר.

 

הקומה בה אתם גרים – כדאי לקחת בחשבון 

תופתעו לדעת, שגם למקום המגורים שלכם, חלק משמעותי בהשפעה על מחיר השיש. במידה ואתם גרים בדירה בקומה גבוהה, ולא ניתן להוביל את לוחות השיש בדרך סטנדרטית, יהיה צורך להשתמש בשירותים של מנוף הובלה, על מנת להוביל את לוחות השיש אל המטבח שלכם.  הפרוצדורה הזו, תעלה לכם עוד סכום כסף, שיש לקחת בחשבון כאשר תחפשו מחיר בעבור שיש למטבח.

 

שיש למטבחים – טווח מחירים

אז כמה זה באמת עולה? למרות שמחיר של שיש למטבח, משתנה עקב עשרות גורמים, וההיצע בשוק של סוגי השיש הוא עצום, צמצמנו עבורכם טווח מחירים כללי, שיוכל לעזור לכם להגדיר מסגרת תקציב בה תוכלו לעמוד. מחיר בעבור מטר של חומר דמוי שיש יעלה לכם בין 700 שקלים ועד 800 שקלים. לעומת זאת, מחיר של שיש טבעי בהיקף של מטר רבוע ינוע בין 1200 שקלים ויכול להגיע גם עד 1300 שקלים. חשוב לציין כי זה הוא טווח ממוצע. כמובן שמחיר שיש יכול לעלות גם 15,000 למטר רבוע, במקרים מיוחדים. 

 

תעודת אחריות על שיש למטבחים

מלבד בחירת השיש, הסוג, העובי, הדגם והגימור, כדאי לוודא שהצעת המחיר שקיבלתם, יחד עם השיש שבחרתם, כוללת בתוכה אחריות על השיש. חשוב לציין, שבמידה ובחרתם שיש איכותי, אותו תתחזקו באופן שוטף, הסיכוי שתפרעו את האחריות הוא קטן. עם זאת, "אף פעם אל תגידו אף פעם" או – "לי זה לא יקרה", וודאו אכן כי רכישת השיש כוללת אחריות. הדבר יחסוך עלויות עתידיות, ובנוגע לבטיחות בסביבת המשפחה, לא נרצה לקחת צ'אנסים. האחריות שהיצרן נותן היא על שימוש יום יומי, ולא על נזקים שנוצרים כמו מכות או הרס. כמו כל מכשיר בבית, גם שיש מצריך תעודת אחריות. מתקינים מורשים של שיש יספקו אחריות ללא בעיה. 

 

יתרון של חומר השיש למטבחים

בחירה בחיפוי שיש, לקירות המטבח, ולמשטחי העבודה בו, הם בחירה מעולה. היתרונות של חומר השיש, האבן הטבעית הייחודית, הוא בראש ובראשונה חוזק. חומר השיש הוא חזק ועמיד במיוחד בפני חום בטמפרטורה גבוהה במיוחד. כאשר מדובר בשיש למטבח, עליו יונחו סירים חמים, ויימצא בסביבה חמה של להבה וטיגון, עמידות בפני חום היא דבר פרקטי במיוחד. בנוסף, לחומר השיש יש יכולת ספיגה אפסית. כלומר, שיעור הנקבוביות בשיש, הוא מדויק, כך שהוא לא צובר בתוכו רטיבות או לחות. דבר זה מונע הצטברות של חיידקים, והופך את סביבת המטבח לסטרילית. כך תוכלו לבשל יחד עם הילדים, בלי לחשוש ממחלות או זיהומים. יתרון נוסף של חומר השיש הוא כמובן יופי ויוקרה, העדינות שהחומר משדר משדרגת כל מטבח. 

 

אבן שיש למטבחים – החסרונות הבודדים 

משום שחומר השיש הוא כל כך עמיד, לא סופג לחות, חזק, ושומר על צבע אחיד, הניקיון שלו פשוט, והמראה הוא יוקרתי, מרגיש שאבן השיש טובה מכדי להיות אמתית. כמעט ואין חסרון לאבן השיש, אך חסרון אחד שיכול להכריע את הכף הוא המחיר. התקנת שיש היא דבר מורכב, והתהליך יכול לעתים לייקר את המחיר לעומת חומרים אחרים. אולם, לעתים שווה להשקיע , ולקבל את התמורה לאורך שנים. חומר אחר וזול, יחזיק לזמן קצר, וסכום העלויות הנלוות כבר יעלה על סכום של התקנת שיש איכותי ועמיד. 

 

שיש למטבחים – רק עם המומחים

אחרי שהבנו קצת יותר, בכל הנוגע לשיש, עדיין יש המון שאנחנו לא יודעים. ההמלצה שלנו, היא להיעזר בבעלי מקצוע, אשר מכירים את כל תחום שיש למטבחים לעומקו, ויוכלו להעניק ייעוץ בצורה הטובה ביותר. לפעמים, הרצון לעשות הכול לבד, ולחסוך עלויות, יכול לעלות לכם ביוקר, וכאשר מדובר ספציפית בשיש למטבח, כדאי לוודא שהוא מותקן בצורה בטיחותית ועמידה. שיש שיותקן בצורה "חאפרית" יסכן את הילדים בסביבה, וקיימת סכנה שיישבר או ייסדק. תיקון או החלפת השיש תגרור עמה עלויות ומאמץ רב, ובשביל לחסוך את כל העניין, ההמלצה היא לעבוד עם בעל מקצוע מורשה המחזיק בתעודות ובתקנים הנדרשים. 

 

לסיכום, התחום שנקרא שיש למטבחים, הוא תחום עצום. במדריך נגענו על קצה המזלג בתחום, ונתנו סקירה כללית על הנושא. קיימים אלפי סוגים, צבעים, גוונים, ודגמי שיש בשוק. אצלנו, באולמות התצוגה של modelhome  – שיש, תוכלו להתרשם מהמגוון הרחב, ואין מצב שלא תמצאו שיש שיתאים לכם, הן מבחינת מחיר, והן מבחינה עיצובית. אנחנו מאמינים בנתינת יחס אישי ללקוח, ומעניקים ליווי צמוד מתחילת תהליך בחירת השיש המתאים, ועד המדידות, עיבוד הלוחות, וההתקנה הסופית. אם אתם רוצים להגיע לתוצאות מדהימות, ולהתקין שיש איכותי במטבח שלכם, או אפילו בגינה, על הקיר, או במדרגות, צרו קשר עם חברת modelhome  – שיש, השאירו את הפרטים שלכם, ואנחנו נעשה כבר את השאר. 

 

מחירון שיש למטבח

חומר הגלםמאפייניםטווח מחירים למ"ר
מחיר לגרניטקיימים סוגים שונים של אבנים טבעיות, וגרניט היא אבן עמידה ביותר בפני חומצות ושריטות.790-900 ש"ח
מחיר אבן קיסרפיתוח מחומר טבעי וסינתטי, שמאפשר יצירת משטח עבודה קשיח דמוי שיש, בלי דוגמאות "ורידים".500-1,110 ש"ח
מחיר שיש אמיתיחומר איכותי במיוחד עם עיצוב יוקרתי שתואם את סוג האבן. נפוץ במיוחד למטרות ריצוף המטבח.1,900-4,900 ₪
מחיר לשיש רוזה200-250 ₪
מחיר לשיש קרמה250-340 ₪
מחיר לשיש סאן סבסטיאן140-170 ₪
מחיר לשיש ורונה300-350 ₪
מחיר ליחידת שיש למטבח6,200-8,900 ₪
מחיר למשטח עבודה3 מטרים280-1,000 ₪
מחיר לכיור שישכיור בודד140-840 ₪ לכל כיור
מחיר לכיור נוסף420-1,000 ₪
מחיר לשולחן אי משיש מוצק3 מטרים140-200 ₪
מחיר לאריחי שיש80-320 ₪
מחיר לריצוף שיש2,000-8,000 ש"ח
מחיר לבר ארוחת בוקר משיש25 מ"מ1,600-4,000 ₪
מחיר לשיש קררהדרגה ממוצעת, 3 ס"מ, עם קצה משופע12,200 ₪
מחיר שיש בדרגה אימפריאליתגודל 4 ס"מ עם קצה פרנץ' וגימור מלטף48,000 ש"ח
מחיר שיש למטבח קטן1,440-9,200 ₪
מחיר לוח שיש מאחורי התנור1,280-9,200 ₪
מחיר שיש למטבח גדול7,200-32,000 ש"ח
מחיר לביאנקו קררה160-240 ₪
מחיר לשיש ורמונט240-320 ₪
מחיר לסטטואריו של ביאנקו240-320 ש"ח
מחיר התקנה מקצועית של משטח שיששניים עד שלושה ימי עבודה960-2,500 ₪

אז מה היה לנו בכתבה:

צרו קשר ונחזור אליכם

החזון שלנו

לאורך שנות פעילותה, עמלה Model Home רבות לבניית קטלוג מוצרי השיש האולטימטיבי, בו תוכלו למצוא מגוון רחב של דגמים, צבעים ומרקמים על מנת לתת מענה מלא לכל צורך ולכל מטרה. אנשי המקצוע של החברה יושבים עם כל לקוח ומסייעים לו למצוא את הדגם המתאים לו ביותר בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו, בהתאם להעדפות ולציפיות האישיות שלו ממוצרי השיש אותם הוא קונה ובהתאם לצרכי העיצוב והאווירה הדרושים לו.

 

-model home-

אולי יעניין אתכם גם...

שיש גרניט למטבח

שיש גרניט למטבח מחירים

שיש גרניט למטבח מחירים אחת הבחירות אותה עלינו לבצע בהיותנו מחליטים לעצב מטבח חדש היא בחירת השיש או משטחי ההכנה שיהיו חלק בלתי נפרד מהנגרות,

שיש מומלץ למטבח

שיש למטבח מחיר למטר

שיש למטבח מחיר למטר אחת השאלות הפופולאריות שעולות בעת תכנון מטבח הוא המחיר של שיש למטבח למטר. למעשה, מדובר במוצר חשוב וחיוני בעת תכנון, בניה

בחירת שיש למטבח

בחירת שיש למטבח

בחירת שיש למטבח התהליך של בחירת משטח עבודה משיש למשטח הוא תהליך שברובו מתבסס על שיקולי עיצוב, אבל גם בכפוף לשיקולים הללו, ישנם המון דגמים

שיש קלקטה למטבח

שיש קלקטה למטבח אתם אולי לא כל כך מכירים אותו ואולי זאת הפעם הראשונה שאתם שומעים עליו בכלל, אבל שיש קלקטה למטבח הוא אחד מפתרונות

רכישת שיש לבן

שיש דמוי עץ למטבח

שיש דמוי עץ למטבח אתם הולכים על עיצוב כפרי על מלא, אבל מבינים את המגבלות של משטח עבודה מעץ במטבח כתחליף למשטח שיש? יש פתרון

שיש קררה למטבח

שיש קררה למטבח בין כל סוגי השיש המשמשים לעיצוב הבית, אחד מהבולטים ובמיוחד בסגנון העיצוב המודרני הוא שיש קררה. שיש קררה משמש למגוון רחב של

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!